Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
N900KA c/n 1676 var en gang LN-BFH hos A/S Nordving,senere Sirdalsfly.Det er også den siste Beaveren som ble bygget med stempelmotor,resten av produksjonen var langnesete Turbo Beavere.Flotte bilder,godt å se at den lever og har det bra(BFH altså).Originally posted by dc-8-63
Foerst ut er den Foerste Logo prop'en til Kenmore...med reklame for King 5 (Lokal TV) sitt "Evening Magazin"...maskinen brukes av Evening Magazin naar de flyr rundt i delstaten - et slags Washington Rundt (ala Norge Rundt paa NRK):
 :cheers: :
 :cheers: :Originally posted by ANX
Ah, den så jeg på besøk hos Kenmore engang. Bæver er bæver.
Som sjøflyentusiast synes jeg det er synd at du ikke poster disse i sjøflyforumet, for da var det lettere for andre sjøflyfreaker å finne dem.
Har lagret link til alle sjøflyinnleggene her, men de begynner å bli mange.
Bare et lite ønske.... :cheers::cheers: :
Det stemmer sikkert det der,men jeg tror heller det var på begynnelsen av 1980-tallet.Det vil si at Transit-Air opererte flyene mellom 1980/81 og 1984 da begge ble solgt til statene.Originally posted by OJB
LN-BFH var også i drift med Tjøntveit's Transit Air på Sola på slutten på sytti-tallet. Den kom fra Norving til Transit Air og ble brukt vesentlig mellom Sola og utbyggingen av Ulla-Førre kraftanlegget i fjellet. Den vekslet mellom å ha hjul,flottører og ski som understell.
De hadde også periodevis base på Tonstad i Sirdal når BFH hadde flottører.De hadde også en annen Beaver med reg. LN-KCQ også denne kom fra Norving og var den eneste Beaveren i Transit Air farger. BFH gikk i gamle Norving farger for Transit Air.
Originally posted by N-3PB
Har du lest denne boken dc-8-63? Evt kan du anbefale den??
Jeg har den staaende i bokhyllen. Anbefales!
Har ogsaa vaert oppe tidligere:
http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=5100
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.