N900KA c/n 1676 var en gang LN-BFH hos A/S Nordving,senere Sirdalsfly.Det er også den siste Beaveren som ble bygget med stempelmotor,resten av produksjonen var langnesete Turbo Beavere.Flotte bilder,godt å se at den lever og har det bra(BFH altså).Originally posted by dc-8-63
Foerst ut er den Foerste Logo prop'en til Kenmore...med reklame for King 5 (Lokal TV) sitt "Evening Magazin"...maskinen brukes av Evening Magazin naar de flyr rundt i delstaten - et slags Washington Rundt (ala Norge Rundt paa NRK):
Originally posted by ANX
Ah, den så jeg på besøk hos Kenmore engang. Bæver er bæver.
Som sjøflyentusiast synes jeg det er synd at du ikke poster disse i sjøflyforumet, for da var det lettere for andre sjøflyfreaker å finne dem.
Har lagret link til alle sjøflyinnleggene her, men de begynner å bli mange.
Bare et lite ønske.... :cheers::cheers: :
Det stemmer sikkert det der,men jeg tror heller det var på begynnelsen av 1980-tallet.Det vil si at Transit-Air opererte flyene mellom 1980/81 og 1984 da begge ble solgt til statene.Originally posted by OJB
LN-BFH var også i drift med Tjøntveit's Transit Air på Sola på slutten på sytti-tallet. Den kom fra Norving til Transit Air og ble brukt vesentlig mellom Sola og utbyggingen av Ulla-Førre kraftanlegget i fjellet. Den vekslet mellom å ha hjul,flottører og ski som understell.
De hadde også periodevis base på Tonstad i Sirdal når BFH hadde flottører.De hadde også en annen Beaver med reg. LN-KCQ også denne kom fra Norving og var den eneste Beaveren i Transit Air farger. BFH gikk i gamle Norving farger for Transit Air.
Originally posted by N-3PB
Har du lest denne boken dc-8-63? Evt kan du anbefale den??
Jeg har den staaende i bokhyllen. Anbefales!
Har ogsaa vaert oppe tidligere:
http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=5100
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.