• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

en aldri så liten bildetråd

petru26

evig optimist
en aldri så liten bildetråd

Får prøve meg igjen da.. merker jeg er litt i læringskurven med 50-500 os`n enda, men det kommer seg. Skulle da være mulig å skimte et fly på noen av bildene i allefall :wow::fly Også er det et minnekort jeg pokker ikke finner igjen med bildene fra det 24-105`n jeg kjøpte her :(:( men men, får lete litt mer.

detta er faktisk ikke med 50-500, men 100-300 f/4+1,4tc..

_U9F3915 by aswes27, on Flickr

mens detta derimot er 50-500 og for testen sin skyld, 1,4tc også. ikke det skarpeste, og slett ikke noen kombo for dunkel belysning :lol:

_U9F5106 by aswes27, on Flickr

_U9F5175 by aswes27, on Flickr

_U9F5185 by aswes27, on Flickr

stille og rolig siger den inn når man står med ryggen til, det slår aldri feil. Touching and going..

_U9F5225 by aswes27, on Flickr

Aeroflot passerer et steinkast over hodet

_U9F5240 by aswes27, on Flickr

_U9F5392 by aswes27, on Flickr

Gammelt og nytt.. MD synger på siste verset, men 77W fra Aeroflot er flunka nytt. Lucky shot..

_U9F5424 by aswes27, on Flickr

_U9F5436 by aswes27, on Flickr

_U9F5440 by aswes27, on Flickr

Dett var dett

Re: en aldri så liten bildetråd

Herlige bilder. Vurderer denne Sigmaen selv. Bildekvaliteten er det ikke noe å si på. Men hvordan er autofokusen? Har blitt fortalt at den er irriterende treg for fly i bevegelse.
Hva er dine erfaringer?

absolutt ikke treig. Jeg ble faktisk litt rasket over av hvor kjapp den egentlig er. Den er f.eks mye kjappere enn på min sigma 100-300 f/4. Nå er det riktignok noen år eldre i optikkens verden men alikevel. Ingen problemer med fly i bevegelse. Og OS`n fungerer også bra!

Nydelig serie dette! Qatar sin T7 så da virkelig sint ut, sjekk den motorstørrelsen!

Hvilket merke er 50-500'n? Sigma? Tamron? Jeg kunne og tenkt meg noe med så ekstrem brennvidde! :D
Flotte bilder forresten å på det første bildet av Qatar Cargo så den orntlig hissig ut ;)

Back