Emirates har søkt trafikkrettigheter mellom Sveits og Mexico

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Emirates har søkt trafikkrettigheter mellom Sveits og Mexico

Tysken min er ikke helt stødig, men det synes å dreie seg om Zurich-Mexico City. En avgjørelse ventes om noen uker.

http://www.schweizamsonntag.ch/ressort/wirtschaft/golf-airlines_duepieren_swiss/

Dabei schwebt den Emiraten nicht nur eine zusätzliche Verbindung in die Schweiz vor, sondern darüber hinaus: In Zukunft soll über die Schweiz, vermutlich Zürich, nach Mexiko geflogen werden. Das Bundesamt für Zivilluftfahrt (Bazl) bestätigt, dass ein entsprechendes Gesuch der VAE vorliegt. Es werde derzeit geprüft, ein Entscheid sei in den nächsten Wochen zu erwarten.
 
Re: Emirates har søkt trafikkrettigheter mellom Sveits og Mexico

Ligger ikke MEX såpass høyt (og langt unna DXB) at det er utfordrende og fly nonstop MEX-DXB? Og det har litt sammenheng mellom denne søknaden?
 
Re: Emirates har søkt trafikkrettigheter mellom Sveits og Mexico

Ligger ikke MEX såpass høyt (og langt unna DXB) at det er utfordrende og fly nonstop MEX-DXB? Og det har litt sammenheng mellom denne søknaden?

Det er korrekt, Aero Mexico har jo selv tidligere operert sine lengste ruter via en "Teknisk Destinasjon" i Mexico eks. Mexico City - Tijuana - Tokyo (neppe det store trafikk behovet Tijuna - Tokyo
 
Re: Emirates har søkt trafikkrettigheter mellom Sveits og Mexico

Det er korrekt, Aero Mexico har jo selv tidligere operert sine lengste ruter via en "Teknisk Destinasjon" i Mexico eks. Mexico City - Tijuana - Tokyo (neppe det store trafikk behovet Tijuna - Tokyo

Men kanskje et noe større marked både ZRH-DXB og ZRH-Mexico City enn mellom Tijuana og Mexico City?;)
 
Re: Emirates har søkt trafikkrettigheter mellom Sveits og Mexico

Men kanskje et noe større marked både ZRH-DXB og ZRH-Mexico City enn mellom Tijuana og Mexico City?;)

Utvilsomt, jeg bare svarte paa Someone's tanker om de Operasjonelle begrensingene MEX har. Emiratts planla jo Nonstop Dubai - Panama City som tilsvarer i strekning, men denne ble aldri realisert pga for daarlig markedsgrunnlag.
 
Back
Top