Emirates' order is for 24 Boeing 777-300ERs, 10 777-200LR Worldliners and 8 777 Freighters, with the first airplanes scheduled for delivery in 2007.
Reuters
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Emirates' order is for 24 Boeing 777-300ERs, 10 777-200LR Worldliners and 8 777 Freighters, with the first airplanes scheduled for delivery in 2007.
Originally posted by EB
Ja seslkapet trenger ikke å vise til positive tall så lenge emiren punger ut...
Originally posted by MartinL
Jeg har lenge hatt troen på at emirates blir neste trekkfugl på Osl. denne bestillingen hjelper da litt på troen!![]()
Originally posted by EB
Ja seslkapet trenger ikke å vise til positive tall så lenge emiren punger ut...
Med de mengdene fly de kjøper begynner de vel å fly fra alle byeneOriginally posted by PP
Jeg må tilstå at jeg har meget svært ved at se Emirates åbne en rute til OSL før CPH eller ARN. Dette skyldes hovedsageligt størrelsen af lokal markedet i Oslo og omegn...
Originally posted by PP
Jeg må tilstå at jeg har meget svært ved at se Emirates åbne en rute til OSL før CPH eller ARN. Dette skyldes hovedsageligt størrelsen af lokal markedet i Oslo og omegn...
Originally posted by Savipix
Skall vi försöka att inte göra detta till en p***smätartävling mellan OSL, CPH och för en gångs skull. Går det åt det håller kommer "Savipix lockthreadhappy" och tar action. You've been warned! :smokin
Originally posted by Savipix
Skall vi försöka att inte göra detta till en p***smätartävling mellan OSL, CPH och för en gångs skull. Går det åt det håller kommer "Savipix lockthreadhappy" och tar action. You've been warned! :smokin
Originally posted by MartinL
Originally posted by PP
Jo da jeg tar den, men her er det andre argumenter og ikke minst muligheter som spiller inn. Jeg skal prøve å være litt objektiv i forhold til mine påstander selv om jeg er norsk og bor i Oslo![]()
Husk at både ARN og CPH har flere direkteruter til Asia, det har ikke Osl.
Emirates vil aldri etablere en rute med tanke på at deres pax kun vil fly til Dubai. Med det mener jeg at Thai, Malaysian osv vil appelere mere til det sentralasia enn Emirates vil fra CPH og ARN. jeg tror derfor at en rute fra CPH i første omgang vil appelere til sørsvenske og danske pax til Dubai og ikke transfer pax til thailand, Malaysia, Singapore osv.
Går Emirates inn på Osl er de en unik possisjon. De etablerer en rute med null direkte konkurranse. Ingen annet selskap flyr fra Osl til østen og flyselskapet vil kunne appelere til så vell transfer pax som pax til Dubai.
Med flest norske pax av skandinaviske landene til Dubai, vil jo ruten ha ett mye større grunnlag fra Osl enn både CPH og ARN fordi det her vil være flere pax på transfer og direkte.
København vil ikke i like stor grad tiltrekke seg pax fra nærliggende omeråder til Emirates sine ruter fordi Emirates har planlagt å ekspandere kraftig i mellom europa og jeg tror da ikke København vil stå sterkest i å tiltrekke seg disse.
Jeg tror også københavns rolle som største flyplass i skandinavia snart vil være forbi forde det opprettes stadig nye direkteruter fra ARN og Osl. Uten dagens svenske og norske transfer pax ville ikke CPH vært skandinavias største.
Jeg sier ikke at en rute fra CPH ikke ville lønnet seg, men jeg synes Osl burde være ett bedre valg med tanke på konkurranse situasjonen og mulighetene her.
Originally posted by dc-8-63
Selv tror jeg at Emirates ser til India foerst og fremst....med en befolkning paa over 1 Milliard...skal det ikke store forbedringer i BNP foer en faar meget betydlige nye passasjergrupper.....og India har hverken infrastruktur eller kapasitet til aa spise denne kaka alene.....
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.