Emirates A380 krashet med drone i Nice

Someone

Moderator
Medlem
En A380 fra Emirets på rute EK77 DXB-NCE, krasjet med en drone på innflyvning til NCE ogf skadet den ene slatsen

http://aviation-safety.net/wikibase/344753

Emirates flight EK077, an Airbus A380, collided with a large drone on the approach to runway 04L at Nice Airport, France, according to unconfirmed reports.

20230818__A6-EOM_10847.jpeg

Hvis jeg forstår det jeg leser rett, så merket ikke cockpit-crew noe under landingen, skaden ble først kjent som følge av feilmeldinger på slats under oppstart før avgang. Hvordan er det med walk-around på en så stor maskin - gjøres det? I så fall - var det mulig å se denne skaden?

Walk around blir gjort før hver eneste flight, og helt sikkert på Emirates. Men du må vel ha med kikkert for og se noe.

Hvis jeg forstår det jeg leser rett, så merket ikke cockpit-crew noe under landingen, skaden ble først kjent som følge av feilmeldinger på slats under oppstart før avgang. Hvordan er det med walk-around på en så stor maskin - gjøres det? I så fall - var det mulig å se denne skaden?

Ser ut til å være i overkant av slaten den traff, og den blir liggende godt oppå vingen når den retractes. Er ikke lett å se noe fra bakken da.

Last edited:
Back