Embraer Legacy med Wagnersjefen krasjet i Russland

Blir sikkert en fyldig og helt uavhengig granskningsrapport her ja, og Embraer kommer neppe til å bli invitert til å delta.

Det er et i de meget få flystyrt jeg ikke kan se noget sørgeligt i.
Jorden kan kun blive et bedre sted, hvis den krigsforbryder ikke længere er i blandt os.

Lå i 28.000 fot da FR24 'mistet' den ... RA-02795 ..

Attachments

• Skjermbilde 2023-08-23 134123.jpg
    Skjermbilde 2023-08-23 134123.jpg
    91 KB · Views: 1,104
UVO8Uig.png

Men fra spøk til revolver, jeg så først et nyhetsvarsel fra Dagbladet om at et fly hadde gått ned og tenkte at "nå starter mangelen på vedlikehold og deler å vise seg", så var det vel i stedet en høytflyvende Pantsir.

Det er et i de meget få flystyrt jeg ikke kan se noget sørgeligt i.
Jorden kan kun blive et bedre sted, hvis den krigsforbryder ikke længere er i blandt os.

Kanskje ikke like skyldige i krigsforbrytelser de to som satt på første rad, samt vertinna.
Om manifestet stemmer er det jo 2 av passasjerene som neppe blir savnet, er usikker på hvem de 5 siste er.

Kanskje ikke like skyldige i krigsforbrytelser de to som satt på første rad, samt vertinna.
Om manifestet stemmer er det jo 2 av passasjerene som neppe blir savnet, er usikker på hvem de 5 siste er.

Det aktuelle fly - en Embraer EMB-135BJ Legacy 600 med registrering RA-02795 Skulle i følge en Reddit post fra FR24, være ejet af Prigozhin.
Tager du arbejde som pilot eller værtinde på et fly ejet af Prigozhin og som jævnligt har transporteret Prigozhin rundt, så må du være klar over at dette kunne blive resultatet. De har selv valgt at arbejde for en krigsforbryder, som så også valgte at lave et væbnet oprør mod Putin.

Med den historik Putin har i forhold til at udrydde sine modstandere, så må disse personer have indset at de løb en ret stor risiko når de gik på arbejde. Alligevel valgte de at gå om bord på dette fly i dag.

https://www.reddit.com/r/flightradar24/comments/t39he1/ra02795_registered_to_yevgeny_prigozhin_owner_of/

Det aktuelle fly - en Embraer EMB-135BJ Legacy 600 med registrering RA-02795 Skulle i følge en Reddit post fra FR24, være ejet af Prigozhin.
Tager du arbejde som pilot eller værtinde på et fly ejet af Prigozhin og som jævnligt har transporteret Prigozhin rundt, så må du være klar over at dette kunne blive resultatet. De har selv valgt at arbejde for en krigsforbryder, som så også valgte at lave et væbnet oprør mod Putin.

Med den historik Putin har i forhold til at udrydde sine modstandere, så må disse personer have indset at de løb en ret stor risiko når de gik på arbejde. Alligevel valgte de at gå om bord på dette fly i dag.

https://www.reddit.com/r/flightradar24/comments/t39he1/ra02795_registered_to_yevgeny_prigozhin_owner_of/

De trodde kanskje han ville falle ned fra en balkong.....

Jeg vil ikke bli veldig forbauset hvis det viser seg at han ikke var ombord ...

Den tanken er det nok mange som har. Antar at om han blir funnet vil myndighetene legge ut bevis på at han er død for å roe spekulasjonene. Om ikke så er det vel god grunn til å være skeptisk.

En som lar 10.000er dø på slagmarken på den måten ville neppe nøle med å la 8 dø — enten om det er arrangert av ham selv eller om han fikk et tips om hva som skulle skje…

Det som skal være video fra styrten. Ser ut som flyet bare faller ned fra himmelen. Sånn heeeelt tilfeldig, som jo fly ofte gjør……

Tror det kun er ren uflaks. Det er jo ikke så mange luftvernmissiler som driver og flakser rundt, så er jo ganske usannsynlig at man skal treffe et på en rutinemessig innenriksflyvning.

Kan bli interessant å se hva som skjer med «etterforskningen» av hendelsen. Om Embraer ikke blir involvert, vil nok Putins gode BRICS-kamerat Lula da Silva bli litt muggen…

Spesielt at for en gangs skyld skylder ikke russiske myndigheter på ukraninerne. Det er vel fordi de vet godt at de selv står bak?

Nå tenker jeg at oddsen for å bli skutt ned i fly må ha vært ganske god i forhold til "falle ut av et vindu" eller "forgiftet med polonium" som jo er deres mest vanlige metoder....

Dessuten var passasjerlisten offentlig 3 min etter styrten, noe som vanligvis tar timer å fremskaffe.

Tilfeldigheter? Neppe....

Kan bli interessant å se hva som skjer med «etterforskningen» av hendelsen. Om Embraer ikke blir involvert, vil nok Putins gode BRICS-kamerat Lula da Silva bli litt muggen…

Kommer nok ikke til å bli noen havarirapport og jeg tenker at brasilianerne er like glade med å slippe å være med på et slik skuespill.

Back