Embraer E2 til Scoot

Blir interessant å se om de trykker inn 114 seter, slik Widerøe gjorde. Leste her på flyprat at WF har fjernet 4 seter (foran i kabinen?) pga klager fra passasjerer om at det var for trangt.

Ser at KLM har samme seteavstand (29 tommer) bak i kabinen i sine E195-E2 som Widerøes E190-E2 - men har ikke lest noen klager om trange seter hos KLM.
 
Blir interessant å se om de trykker inn 114 seter, slik Widerøe gjorde. Leste her på flyprat at WF har fjernet 4 seter (foran i kabinen?) pga klager fra passasjerer om at det var for trangt.

Ser at KLM har samme seteavstand (29 tommer) bak i kabinen i sine E195-E2 som Widerøes E190-E2 - men har ikke lest noen klager om trange seter hos KLM.


Helvetic har 134 i sine E195-E2, det er tidvis ganske trangt. Tror det er OK plass litt lenger fremme, men lite plass bakover
 
Første testflight nede i Brasil for maskin nummer en til Scoot.

E190-E2-Scoot-1-1024x731.jpg
 
Da burde man hive seg rundt å få prøvd et av disse. Det vil være en sjelden mulighet til å oppleve et Scoot fly som ikke er fullstendig nedmøkka. Når Scoot har færre seter en Widerøe så har de kanskje puttet inn større galley? Scoot virker ikke å ønske en mest mulig behagelig reise for sine passasjerer i alle fall.
En ting er i alle fall sikkert, jeg skal ikke reise med Scoot igjen, før neste gang.
 
Tydelig de blant annet bruker disse for å starte tynne regionale ruter, for feed til både dem selv og morselskapet SQ.

https://newsroom.aviator.aero/scoot...longside-more-destinations-in-southeast-asia/

With the addition of the new aircraft, Scoot will launch flight services to two new Southeast Asian destinations, namely, Kertajati (Greater Bandung) in Indonesia and Malacca in Malaysia. Flights to Kertajati will commence on 28 September 2024, at twice-weekly frequency, while Malacca will be served five-times weekly from 23 October 2024.
 
Tydelig de blant annet bruker disse for å starte tynne regionale ruter, for feed til både dem selv og morselskapet SQ.

https://newsroom.aviator.aero/scoot...longside-more-destinations-in-southeast-asia/
Jøss, Malacca? Jeg sjekket dette opp da jeg var i Malacca i Januar og da virket det som om det ikke var ruteflyvning der i det hele tatt. Det tar vel kortere tid å kjøre til både KUL og SIN, enn å kjøre OSL-TRF. Dersom det hadde vært et marked SIN-Malacca, hadde vel Firefly betjent det med sine ATR.
 
Back
Top