Azul har tidligere bygget om E195 til "permanent" prakter, men nå tar Embraer den hele veien ut, og vil tilby et program for ombygging av både E190 og E195 til ordentlige fraktere. Inkludert installasjon av cargodør.
https://www.embraercommercialaviation.com/news/introducing-e-jet-cargo-conversions/
E190F får plasse til 7 ULD og E195F 8 på hoveddekket. Samt også frakt i eksisterende rom. Payload blir henholdsvis 10,7 og 12,3 tonn, og for E195F sitt eksempel blir volum og vekt som kan tas ganske lik 737-300F
Første maskin skal etter planen sertifiseres og leveres i 2024
https://www.embraercommercialaviation.com/news/introducing-e-jet-cargo-conversions/
E190F får plasse til 7 ULD og E195F 8 på hoveddekket. Samt også frakt i eksisterende rom. Payload blir henholdsvis 10,7 og 12,3 tonn, og for E195F sitt eksempel blir volum og vekt som kan tas ganske lik 737-300F
We’ve just launched a new freighter program that will right-size the cargo industry with E-Jets.
Første maskin skal etter planen sertifiseres og leveres i 2024