• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Embraer Embraer E-jet E2 - statustråd

Re: Embraer E-jet E2 - statustråd

Embraer leverte 7 E2 i årets andre kvartal, alle av E195-E2 varianten. I tillegg leverte de 10 E175, så det gikk flere E1 enn E2 ut døren
 
Re: Embraer E-jet E2 - statustråd

Luxair blir ny E2 kunde når de nå bestiller 4 E195-E2, plus 5 opsjoner

https://www.airdatanews.com/luxair-closes-firm-order-for-four-embraer-e195-e2s/

Luxair, the main airline of the Grand Duchy of Luxembourg, has signed a firm order for four E195-E2 jets, Embraer revealed on Wednesday.

The carrier has also secured five purchase options for the aircraft, which can be converted to the E190-E2 version. Delivery should begin in the 4th quarter of 2025.
 
Re: Embraer E-jet E2 - statustråd

De skal altså både ha 4 stk Max7, 4 stk Max8 og 4 stk E195, samt at de har en liten haug q400 og 4 -700 og 4 -800 fra før av. Skal vi gjette at de legger inn en ordre på 4 a220-100 og 4 a220-300 og? :p

Kan da umulig være lønnsomt, men er vel pappa Stat som betaler for moroa…
 
Re: Embraer E-jet E2 - statustråd

De skal altså både ha 4 stk Max7, 4 stk Max8 og 4 stk E195, samt at de har en liten haug q400 og 4 -700 og 4 -800 fra før av. Skal vi gjette at de legger inn en ordre på 4 a220-100 og 4 a220-300 og? :p

Kan da umulig være lønnsomt, men er vel pappa Stat som betaler for moroa…

Det er vel en mulighet for at 4 max7 erstatter 4 -700, 4 Max8 erstatter 4 -800 og de 4 E2 erstatter Q400. Luxembourg er jo et lite land og har ikke slike gigantiske forhold som MegaNorge ;)
 
Re: Embraer E-jet E2 - statustråd

Første maskin til Royal Jordanian nærmer seg leveringsklar

https://aeroin.net/primeiro-aviao-e...ecola-e-com-uma-nova-pintura/#google_vignette

E195-E2-Royal-Jordanian-1068x712.jpg
 
Re: Embraer E-jet E2 - statustråd

I 2023 leverte Embraer 38 E195-E2 og 1 E190-E1. Legg til 25 E175, så ble totalen 64.
 
Re: Embraer E-jet E2 - statustråd

Embraer annonserte i dag flere forbedringer på E2. En 2.5% bedring i drifstofforbruk, vil øke E190-E2s rekkevidde med 100nm til 2950nm. E195-E2 får i tillegg en MTOW økning til 62.5t, som vil øke rekkevidden med 400nm til 3000nm. Samt fra 2026 har de funnet en løsning på interiøret som vil muliggjøre å putte inn en ekstra seterad.

I tillegg skal E1 (E175) få større hattehyller.
 
Re: Embraer E-jet E2 - statustråd

Luxair innløser opsjoner på 2 E2-195, så har da totalt 6 maskiner i bestilling.
 
Re: Embraer E-jet E2 - statustråd

Mongolske Hunnu Air blir ny E2 operatør, når de i løpet av året tar levering av to E195-E2 gjennom leasing.

https://www.ch-aviation.com/news/149987-mongolias-hunnu-air-to-lease-two-e195-e2s

Hunnu Air (MR, Ulaanbaatar) will dry lease two brand new E195-E2s from an undisclosed lessor, according to a January 28, 2025, statement from the carrier. The airline will take delivery of the aircraft from Embraer in April and October 2025, respectively.
 
Re: Embraer E-jet E2 - statustråd

Da settes utviklingen av E175-E2 på pause i ytterligere 3 år

Og nye 4 år med "pause" her. Kan de ikke like gjerne innrømme denne aldri vil bli produsert i sin nåværende form?

https://www.flightglobal.com/airfra...rogramme-by-another-four-years/161958.article

Brazilian airframer Embraer has again paused its E175-E2 programme after acknowledging on several occasions that development of the next-generation regional jet has been effectively shelved.
 
Back
Top