Embraer Embraer E-jet E2 - statustråd

Re: Embraer E-jet E2 - statustråd

Embraer har lagt til 150nm på rekkevidden til E195-E2, og forbedret ytelsen til E190-E2 fra "hot&high" og andre flyplasser med begrensninger, eksempelvis 200nm fra DEN og 100nm fra LCY. Så tydeligvis går testingen bra

https://leehamnews.com/2017/06/02/embraer-adds-range-e19095-e2s/#more-23640

The range for the E195-E2 adds 150nm, to a maximum range of 2,600nm. The E190-E2 gains 200nm from Denver and 100nm from London City Airport.
 
Re: Embraer E-jet E2 - statustråd

Dærschken! Da kan jo WF begynne å konkurere mot D8 mellom Irland og Providence!:p
 
Re: Embraer E-jet E2 - statustråd

Dærschken! Da kan jo WF begynne å konkurere mot D8 mellom Irland og Providence!:p

Nei det er utenfor vårt kjerneområde. Bodø-Providence, derimot ...... :cool:

Nuvel - trenger nok noen nm til før det blir mulig.
 
Re: Embraer E-jet E2 - statustråd

Flyet er i rute, og etter testingen som er gjennomført så ser det ut som flyet blir et hakk bedre enn tidligere lovet. Sertifiseringen er også nært forestående. Så gode nyheter for Widerøe

https://www.ainonline.com/aviation-...-19/embraer-reports-e190-e2-spec-improvements

Expecting certification of the new E190-E2 “in the coming weeks,” Embraer on Friday issued several final specifications for the airplane, including 1.3 percent less fuel burn than original estimates and a 750 nautical mile improvement in hot-and-high ranges from London City Airport and Mexico City. Originally targeting the first of half of this year for certification, the program has completed 2,000 flight test hours and, according to program director Fernando Antonio Oliveira, more than 98 percent of all testing needed for final approval.
 
Re: Embraer E-jet E2 - statustråd

Ser ut som de første maskinene vil få motorer med høyere slitasje enn lovet, og de derfor vil få byttet dette senere i år, når en fiks er på plass

https://www.flightglobal.com/news/a...ial-e-jet-e2s-to-require-engine-updat-445500/

Embraer has confirmed that several of the first E-Jet E2s to be delivered will require an upgrade due to durability issues with their Pratt & Whitney PW1900G engines.
.....
However, Souza says that any aircraft delivered with the problematic engines will be retrofitted by year-end.
 
Re: Embraer E-jet E2 - statustråd

Jeg vet KLM også har hatt større oljeforbruk og mer slitasje på sine E175, noe av det samme med E2?
 
Re: Embraer E-jet E2 - statustråd

Jeg vet KLM også har hatt større oljeforbruk og mer slitasje på sine E175, noe av det samme med E2?

Men de skal vist ha et sykt lavt fuelforbruk disse E175, har hørt at de bruker langt under det Norwegian bruker på TRD-OSL, mot KLC E175 TRD-AMS.
 
Re: Embraer E-jet E2 - statustråd

Jeg vet KLM også har hatt større oljeforbruk og mer slitasje på sine E175, noe av det samme med E2?

Egentlig ikke relevant, da det jo er en helt annen motor.

Men E175 som KLM har har jo vært produsert i mange år og er en veldig populær modell, med flere forbedringer underveis, så alt av ytelser og forbruk her burde vært kjent fra før.

Uansett, så er problemet her at de første E190-E2 maskinene som den nye PW1900G motoren har, er høyere slitasje. PW1900G er uansett i praksis samme motoren som PW1500G som sitter på CSeries, mens PW1100G til A320neo er noe større, selv om mye er likt. E175-E2 vil får PW1700G, som er en nedskalert og mindre motor, blant annet mindre diameter, mens E195-E2 vil få samme motor som E190-E2
 
Re: Embraer E-jet E2 - statustråd

Ser ut som E190-E2 nå som testingen nærmer seg slutten leverer bedre enn venter på flere områder: Støy, drivstofforbruk, vedlikehold, understellslitasje og treningsbehov

7S1Xw_DWB0GM9V4AA8P3u.jpg
 
Re: Embraer E-jet E2 - statustråd

Jeg får ikke matematikken på FC gear til å gå opp. 20000=10 år, 22000=12 år?
 
Re: Embraer E-jet E2 - statustråd

Jeg får ikke matematikken på FC gear til å gå opp. 20000=10 år, 22000=12 år?



Det er vel fordi det ikke er noe matematikk i det. Det er bare en hard limit slik at man ikke flyr for lenge med et fly som er lite brukt.
 
Re: Embraer E-jet E2 - statustråd

Da var E190-E2 sertifisert

https://embraer.com/global/en/news#/7147-embraer-e190-e2-granted-certification-by-anac-faa-and-easa

In a ceremony held today at the Company's facilities in São José dos Campos, Embraer received Type Certificate for the E190-E2, the first member of the E-Jets E2 family of commercial aircraft, from the Brazilian Civil Aviation Agency (Agência Nacional de Aviação Civil – ANAC), the FAA (Federal Aviation Administration) and EASA (European Aviation Safety Agency). It is the first time that an aircraft program with the level of complexity of the E2 receives a type certificate from three major worldwide certification authorities simultaneously.
 
Re: Embraer E-jet E2 - statustråd

Etter Widerøe blir Air Astana den andre operatøren av E190-E2, og vil fø sitt første fly gjennom et leasingselskap i andre halvår 2018
 
Re: Embraer E-jet E2 - statustråd

Fant denne på Facebook
a714d846f79a179d2bbf36e0889f63cc.jpg


Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
 
Re: Embraer E-jet E2 - statustråd

Hvilken verden lever PR-avdeling til WF egentlig i? :lol:
 
Back
Top