ELKJØP tilbud på kamera

Bizflyer

FinalCall.travel/no
Medlem
ELKJØP tilbud på kamera

Jeg ser i dagens tilbudsavis at ELKJØP har tilbud på Nikon D40KIT til kr 2495.

Er det noen av dere fotoentusiaster her inne som vet om det er noe å ha og om det er råbillig?

På forhånd takk for hjelp!

BF:cool2

Re: ELKJØP tilbud på kamera

Run and buy, prisen er så lav at du kommer vel godt ut av det uansett om du har peiling eller ikke. Jeg har ikke peiling på Nikon.

Run and buy, prisen er så lav at du kommer vel godt ut av det uansett om du har peiling eller ikke. Jeg har ikke peiling på Nikon.

Ett spørsmål ifm dette tilbudet; Er det ett kamera som jeg som "fersk" kan klare å bruke? Jeg har aldri hatt speilrefleks, men har nå veldig lyst på det..

Så spørsmålet mitt er; kan jeg som fersking lett lære meg å bruke det?

Og, om det evt skulle være noe jeg lurer på, så er det vel noen her inne som kan bistå ved spørsmål...

Ett spørsmål ifm dette tilbudet; Er det ett kamera som jeg som "fersk" kan klare å bruke? Jeg har aldri hatt speilrefleks, men har nå veldig lyst på det..

Så spørsmålet mitt er; kan jeg som fersking lett lære meg å bruke det?

Og, om det evt skulle være noe jeg lurer på, så er det vel noen her inne som kan bistå ved spørsmål...

Skal nok gå greit :) Det trenger jo ikke være mer avansert en et vanlg digitalkamera, med mindre du vil det skal være det.

Er veldig fornøyd med min D40. Tar utrolig bra bilder for å være et så billig kamera.

kan lese litt om det her: http://www.kenrockwell.com/
Ken Rockwell er en av USA's beste amatør fotografer og anbefaler D40 sterkt.

D40 er jo en innstegsmodell- og dermed for de som ikke har hatt speilrefleks. Så du kan trygt kjøpe et slikt, og det er billig! De ligger omtrent på samme pris i bruktmarkedet!

Sørg for å lære deg om Blenderåpning og lukkertid, og forholdet mellom dem, så kommer resten av seg selv (vel og merke hvis du også leser litt i brukerhåndboka da).

Og ja- det er nok noen her som kan svare på spørsmål om du står fast! Vi som fotograferer med ikke-Nikon, kan nok ikke hjelpe deg med Nikonspesifikke ting, men det foto-tekniske er jo likt!

Den prisen er jo faktisk billigere enn hva jeg betalte for samme kamera og linse i Florida for under to måneder siden :wow:

Trodde det skulle være billigere der borte, jeg..

Men er det forskjellige typer Nikon D40? Har liksom aldri hørt om betegnelsen "KIT" før.

BF:cool2

Kit betyr at du får med en linse.. Ser på Elkjøp.no at det er samme linsa som fulgte med kit'et jeg kjøpte i Florida, ca. 2-300 kroner billigere!!

Nikon kjoerer tydeligvis kampanjer paa flere modeller ... bokhandelen til DC-8-63, Wolf Camera og andre kjoerer gooode priser paa forskjellige Nikon-hus med 18-55 og 55-200 linser ..

Prisen på D40 har sunket veldig de siste månedene.
Februar: 3495,- Elkøp
April: 2995,- Expert
Mai: 2495,- Elkøp

Jeg er forøverig meget fornøyd med mitt D40.
Kjøpte det som mitt første SLR og angrer ikke i det hele tatt!
LØP OG KJØP!! :D

Jeg kjøpte mitt på impuls, klokka ett om natta, med en "liten" en innabords.. Angrer ikke jeg heller

Da har undertegnede kjøpt seg kamera, så da blir det artig fremover.. håper jeg.

Men det er et slikt kamera hvor man kan sette på en større linse?

Men det er et slikt kamera hvor man kan sette på en større linse?

Jaja, du kan sette på alt av objektiv som er Nikon-kompatible. Fotovideo har et godt utvalg av Nikon-objektiv:
http://www.fotovideo.no/aspx/produk...xt=&g1txt=Speilrefleks objektiver&g2txt=Nikon

Skal du spotte trenger du vel en telezoom, evt. fastobjektiv med minst 200mm "zoom". Denne skal være god har jeg hørt:
http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=10914

Du får dem billigere også, men denne skal som sagt være bra. Tror en herre ved nick "SE-DYD" har en god del mer peiling på objektiv en meg :)

Denne skal være god har jeg hørt:
http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=10914

Tror en herre ved nick "SE-DYD" har en god del mer peiling på objektiv en meg :)
Takk for tilliten fly1980. Jeg har ikke den store erfaringen med de billigste linsene, annet enn at en kan konstatere at i objektivverdenen får man uttelling i forhold til innhugget i lommeboka. Dog har jeg prøvd en del forskjellig og har litt erfaring med forskjellige pirat-merker.

Det er klart at original Nikon nok er beste valget, men en linse i dette segmentet fra Nikon ligger vel på 30.000 + tenker jeg! Den linsen som det henvises til her får karakter 7,9 på Fredmiranda, og det er jo en grei karakter for en budsjettlinse! Du får den faktisk på tilbud for kr 999,- på Det digitale mørkerom (ddmr.no). Og som en innstegslinse tror jeg nok den vil tilfredstille behovet. Etter hvert vil du nok bli mer kresen- men den tid den sorg.

Det som er bra med Tamron, er at du bestandig får mye for pengene. De er flinke til å lage skarpe objektiver til en billig penge, også tåler de en støyt. Sigma har mange bra linser de også, og har et meget flottere design, men de er dårlig skrudd sammen og har lettere for å gå i stykker (er oftere inne til service). Et tredje merke som sies å være bra er Tokina, men de ligger ofte noe høyere i pris enn Tamron/ Sigma.

De finnes flere modeller som går fra 17-300mm også, men dette blir for stort spenn, da det ofte blir dårlig oppløsning i en eller begge ytterkantene- så 70-200 eller 70-300 er å foretrekke. Nikon har jo dessuten ord på seg for å ha bra kitlinse- og denne tar seg jo av vidvinkelen!

Dag

PS! Personlig har jeg gått over til faste brennvidder med tiden, men det krever altså større innhugg i lommeboka, og det får vel komme når interesse og erfaring øker!

Fikk "plutselig" lyst til å kjøpe den 70-300mm-linsa til Tamron.. Men så har jeg allerede helt opp til 200mm (55-200 fra Nikon).. "Trenger" man de ekstra 100 millimeterne?

Back