Elektroniske duppedingser tillatt under hele flyvningen

Høretelefoner skal av hodet når vi har safety demo, det er det vi har fått beskjed og kommer til å praktisere.

Det er jo fornuftig. Så kan man i allefall late som man får med seg demo'n ;)

(Hilsen ei som alltid ofrer 2-3 minutter av livet sitt til å ha øyekontakt med flyvert(inn)ene og virke litt interessert i det som skjer i midtgangen under safety demo. Jeg kan IKKE tenke meg noe mer egoistisk enn de som sitter (særlig ved nødutgang) og blar i Dagbla' eller hva det nå enn måtte være og ikke bryr seg om safetydemo. Jeg har ikke lyst å havne i en ulykke hvor en slik sitter ved nødutgangen og ikke har schnøøøøring på hva som skjer.)

That being said, for å komme liiiiitt tilbake til topic, så klarer altså QC15 å kansellere ut bakgrunnsstøy, mens menneskestemmer trenger gjennom når man har det på (uten musikk) Kan derfor greit føre en vanlig samtale med mine hodetelefoner på.

Det er jo fornuftig. Så kan man i allefall late som man får med seg demo'n ;)

(Hilsen ei som alltid ofrer 2-3 minutter av livet sitt til å ha øyekontakt med flyvert(inn)ene og virke litt interessert i det som skjer i midtgangen under safety demo. Jeg kan IKKE tenke meg noe mer egoistisk enn de som sitter (særlig ved nødutgang) og blar i Dagbla' eller hva det nå enn måtte være og ikke bryr seg om safetydemo. Jeg har ikke lyst å havne i en ulykke hvor en slik sitter ved nødutgangen og ikke har schnøøøøring på hva som skjer.)

That being said, for å komme liiiiitt tilbake til topic, så klarer altså QC15 å kansellere ut bakgrunnsstøy, mens menneskestemmer trenger gjennom når man har det på (uten musikk) Kan derfor greit føre en vanlig samtale med mine hodetelefoner på.

Hehe, tror de fleste skjønner at vi som jobber ombord ikke har tid til å undersøke hva slags duppeditter hver enkelt har på hodet (ser for meg artige situasjoner i hodet her...), så da blir det alt av mens vi har safety demo. Og ja, det er respektløst, en våre viktigste oppgaver under boarding er jo nettopp at de som sitter ved overwing skal være informert og klar over hva deres oppgaver er og det er viktig for meg at jeg føler at den som sitter der har fulgt med på hva jeg har sagt.

Meeen herrregud, nå sporer vi veeeeldig av ;)
Gleder meg til å få deg ombord! :) (du vet forresten hvem jeg er, hehe...)

Har Norwegian fått nye regler på plass? Om ikke blir det kun SAS for meg og mine nye QC15 framover....

Jeg fløy Lufthansa, Air Europa og KLM i forrige uke, der var det fortsatt av med all elektronikk så lenge skiltet med setebeltet lyste.

Og ang. sikkerhetsdemoer, jeg innrømmer; jeg følger ikke med! Jeg vet ikke hvor mange 737-turer med SAS jeg har hatt de siste fem årene, men jeg må innrømme at jeg kan alle annonseringer utenat.

United annonserte noe interessant, synes jeg, på en flyvning for 2 uker siden.
Før landing i Oslo, ble det annonsert at alt elektronisk utstyr måtte være "off and stoved" før landing "due to Norwegian laws" ??

Ryanair tillater også at det er på under det meste av flygningen nå.

Nå kommer også Ryanair etter. I en pressemelding sier selskapet at det er lov å bruke håndholdte enheter under takeoff og landing fra og med i dag - med ett viktig unntak:

Du må følge med på sikkerhetsinstruksene
Du kan bruke alle slags håndholdte elektroniske enheter under alle flyvningens faser, men altså ikke under sikkerhetsinstruksene.

«Alle kunder kan, med øyeblikkelig effekt, bruke sine PEDs under hele flyreisen, så lenge disse er satt i flight mode og det følges med på alle sikkerhetsinstrukser», skriver Ryanair i pressemeldingen.

http://www.dinside.no/927002/naa-er-dette-tillatt-ogsaa-hos-ryanair

Hvorfor er de andre flyselskapene så trege på dette? I USA var jo nesten alle klare når reglene ble endret, og de europeiske flyselskapene må jo ha skjønt at dette ville komme her og?

Så relativt imponert over SAS her ;)

Noen som vet om Norwegian har tenkt å følge etter SAS snart? Merker at SAS faktisk har en liten komkurransefordel hos meg nå. Har man først investert i god støydemping er det greit å bruke det hele turen.

Jeg fløy Ryanair i påska, og der var det tillatt med elektronikk på under hele turen. Laptop og nettbrett måtte i bagen under avgang og landing, men kunne stå i flymodus. De har forresten kvittet seg med reklamen på hattehyllene og maset over høyttalerne, man får tildelt sete, og man kan møte 25 min før avgang (eller noe sånn)Føltes nesten som et helt vanlig flyselskap :)

Litt forvirring med KL en periode hvor safetyvideoen sa at alt måtte skrus av, mens praksis var at man kunne ha ting påskrudd. Sist jeg var ute å flydde med de for en uke siden hadde de endelig fått laget ny video og lastet den inn i flyet.

Litt forvirring med KL en periode hvor safetyvideoen sa at alt måtte skrus av, mens praksis var at man kunne ha ting påskrudd.

Det er det samme hos Icelandair nå, de annonserer over PA at utstyr kan være påslått ifra gate til gate, mens videoen viser at det må være av.

Som nevnt tidligere i tråden, så er det ikke bare å stappe inn en ny tape. Den må godkjennes av luftfartsmyndighetene og byråkratiet maler ikke alltid raskt ..

Noen som vet om Norwegian har tenkt å følge etter SAS snart? Merker at SAS faktisk har en liten komkurransefordel hos meg nå. Har man først investert i god støydemping er det greit å bruke det hele turen.

Dette har jeg også lurt på. Har 5 kommende flighter med Norwegian booket nå frem til juli så synes det er på tide at de også slutter å krangle på dette.. spesielt etter jeg har kjøpt propper med aktiv demping :)

Dette har jeg også lurt på. Har 5 kommende flighter med Norwegian booket nå frem til juli så synes det er på tide at de også slutter å krangle på dette.. spesielt etter jeg har kjøpt propper med aktiv demping :)

Reis heller med SAS, så slipper du å lure mer på det. ;)

God idé!
Problemet er nok bare i de tilfeller hvor jeg ikke helt ser merverdien fra kr 299 til 669 for å reise med SAS, selv om jeg får høre musikk hele turen..

Back