Ekstrarunder før landing ENEV

ENBO

ScanFlyer Blue
Medlem
Ekstrarunder før landing ENEV

Noen grunner til dette?
 

Attachments

  • holding ENEV.jpg
    holding ENEV.jpg
    156.7 KB · Views: 471
Re: Ekstrarunder før landing ENEV

Det kan være de hadde noen problemer som måtte løses i en holding pattern, lange check lister kanskje for noe flap eller slat problemer.
Kanskje brenne av bensin hvis man hadde mistet revers og måtte være lett på tå.
Det kan være svært mange årsaker til at man flyr noe runder før landing, ikke minst i kabinen..
 
Re: Ekstrarunder før landing ENEV

Hadde et tilfelle på Torp lørdag 23.mars med Norwegian Las Palmas /Torp.
Flyet gjorde en skikkelig krengning til den ene siden på short finale. Den landet ikke og gikk rundt for andre førsøk. Landet ikke da heller,men gikk da til Gardermoen.
Det blåste ren crosswind fra vest 15-18 knots.
Skal ikke en slik B737 800 takle dette ?
Landingen var på bane18.
 
Re: Ekstrarunder før landing ENEV

Hadde et tilfelle på Torp lørdag 23.mars med Norwegian Las Palmas /Torp.
Flyet gjorde en skikkelig krengning til den ene siden på short finale. Den landet ikke og gikk rundt for andre førsøk. Landet ikke da heller,men gikk da til Gardermoen.
Det blåste ren crosswind fra vest 15-18 knots.
Skal ikke en slik B737 800 takle dette ?
Landingen var på bane18.

Hvordan var været? Glatt bane gir ekstreme utslag på crosswindlimit.
 
Last edited:
Re: Ekstrarunder før landing ENEV

Det blåste ren crosswind fra vest 15-18 knots.

Husk at vinden på METAR er snittvind. Du kan ha opp til 10 knop mer før det kommer en «gust» på METAR. I tillegg kan detha vært plutselige vindkast som ikke har kommet med på METAR, eventuelt også windshear.
 
Re: Ekstrarunder før landing ENEV

Tørr fin bane.
Snakket senere med en som kjente noen som var med. Det hadde vært tilløp til lettere angst og panikk i cabinen.
Alle andre landinger med andre selskaper gikk som normalt.
Widerøe landet bare noen minutter etter.
 
Last edited:
Back
Top