OSL EK203 A380 nesten til OSL, nå CPH 24APR (diversion)

Re: EK203 A380 til OSL 24APR (diversion)

Ligger fortsatt over Brummundal. Ligger vel å brenner fule

Henter fra VG

"Verdens største passasjerfly på Gardermoen
Et passasjerfly fra Emirates på vei fra Dubai til New York har snudd, og er like før klokken 09 på vei til Oslo lufthavn for en såkalt medisinsk nødlanding. Flyet er av typen A380, og er verdens største passasjerfly.

– Det er en passasjer om bord som trenger akutt hjelp. Det er uvisst hvor lenge flyet blir før det fortsetter til New York, sier kommunikasjonssjef Gurli Ulverud i Avinor til VG."

Er det noen grunn til at de fortsatt velger å ligge på 10 000 fot om de skal hele veien til CPH?

Den bruker mye mere fuel når den flyr i 10 000 fot.

Tør tippe de brenner mer fuel i 10.000 fot og at det er årsaken.

Nesten så jeg må spørre meg om hvor mye tid de sparer på dette kontra å fortsette til New York, med all respekt ting kan ha tatt lengere tid enn antatt etc og andre variabler kan ha dukket opp / endret seg og alt det der. Men nå tar det sin tid før de nå endelig lander i CPS fra de tok beslutningen om å diverte.

Kan virke som om medical er under «kontroll» når de velger CPH?

Kan det være at crewet går ut på tid men de bytter med a380 crewet som skal fly CPH-DXB?

Hvorfor kom de ikke seg ned på OSL?

Vedkommende som fikk et medisinsk tilfelle må jo nå enten være død eller frisknet til?

Hvorfor kom de ikke seg ned på OSL?

Vedkommende som fikk et medisinsk tilfelle må jo nå enten være død eller frisknet til?
¨

Akkurat de samme jeg tenker.

To-tre missed approaches pga. for høy vekt. Så finner de ut at de må dumpe fuel. Dumper litt fuel over Gjøvik men ender altså med å gå til CPH (på FL120 for å brenne mer fuel).

Så ut som den har gitt opp OSL og er nå på vei mot CPH.
Kan jo ikke være veldig dødssyk den stakkaren ombord...... Eller?

Må ha vært veldig bra fyllt opp siden den var for tung for OSL etter å ha flydd såpass lenge?

Jeg er helt sikker på at EK har «kontroll» på hele situassjonen og at de har sine gode grunner for å gå til CPH. Bla handling og crew.

PS EK151 (A380)fra DXB til CPH skal lande 1307 så da blir det vel 2 stk A380 i CPH samtidig, for første gang (?) .

Back