EK ekspanderer (justerer) ifbm. vinterprogrammet

Discus

Galley Slave
Medlem
EK ekspanderer en del steder ifbm. vinterprogrammet bla. fra daglig til dobbeltdaglig på IAH og LAX (hovedsaklig en ekstra 777-200LR). Mer interessant for oss i Europa er at den forholdsvis nye destinasjonen Amsterdam øker kapasiteten fra 777-200LR til -300ER (daglig).

Ser også ut som det er en A380 tilbake på JFK fra slutten av oktober.

http://airlineroute.net/2010/08/13/ek-w10-update2/

Nei, hverken CPH eller OSL står på lista nå heller...
 
Bare vent og se, EK kommer en dag til OSL, CPH og ARN. Etter det vil vi evt se dem i SVG og BGO
 
Bare vent og se, EK kommer en dag til OSL, CPH og ARN. Etter det vil vi evt se dem i SVG og BGO

Det er jo alltids lov å håpe da... Men enten OSL eller CPH har jeg troen på. Litt mer skeptisk til ARN. SVG og BGO? Ja.. det skjer vel imorgen tenker jeg..
 
CPH og ARN har jo allerede Qatar Airways.
Ryktene går om at den nye ruten på CPH går så bra at de vil sette inn større fly.
Men man har jo også Gulf Air og Ethiad som satser friskt. Skulle ikke forundre meg om vi så dem først til CPH eller OSL.
Hvis Qatar får større fly på CPH, vil de kanskje flytte sin 319 som først fløy på ARN, nå på CPH, til OSL? Time will show!

BF:cool2
 
Men man har jo også Gulf Air

Gulf Air, som man kan si var forløperen til endel av de nye store selskapene i sandkassen er kun en skygge av seg selv og er mer eller mindre på vei til å bli et regionalt selskap og kan ikke lenger regnes med i "det gode selskap"
 
Bare vent og se, EK kommer en dag til OSL, CPH og ARN. Etter det vil vi evt se dem i SVG og BGO

Vi får nok QR til OSL først, og SAS har nok etablert BGO-SIN lenge før noen fra sandkassen kommer i nærheten av å lande der.

-A
 
Hmm.. tviler på å se noe Emirates i Norge.. Det fordi Norwegian allrede har ruten ned.. og kanskje oppgradere til B787 hvis de får den flytypen i IC.

Hvorfor ska me gidde å håpe på en rute til BGO eller SVG fra Dubai ? det er for få folk til det..

Newcastle har rute til Dubai med Emirates A332 og Newcastle er noe cirka like stort som Oslo... stemmer det ?
 
Newcastle har et innbyggertal på ca 800.000 med forstedene.

Oslo har 1,4 mio med forstedene.

EK sagde i efteråret 2009, at de inden for 18 til 24 måneder ville starte flyvninger til CPH. Så tidligst neste sommer tror jeg vi ser EK i CPH. Ellers er jeg ret sikker på, at vi ville have hørt noget allerede nu.
 
Hmm.. tviler på å se noe Emirates i Norge.. Det fordi Norwegian allrede har ruten ned.. og kanskje oppgradere til B787 hvis de får den flytypen i IC.

Hvorfor ska me gidde å håpe på en rute til BGO eller SVG fra Dubai ? det er for få folk til det..

Newcastle har rute til Dubai med Emirates A332 og Newcastle er noe cirka like stort som Oslo... stemmer det ?



Nå må du se at Rogaland med Vest Agder har omtrent 600000 innbyggere mens Hordaland og Sogn og Fjordane har og omtrent 600000. Da ville jeg ha sagt at det er grunnlag for at EK kan enten ha en daglig rute med B738/738ER eller 4 ganger i uken til SVG og BGO. Evt kunne de ha slått sammen SVG og BGO og satt inn en daglig avgang eller 4 ganger i uken med en A330/A340 fly. Tror det kunne ha slått an. Bare se hvor populært det er å fly fra SVG og BGO med LH, KLM og SAS. Bra belegg i de flyene.
 
Jeg tror ikke EK anskaffer 737'er bare for å fly på Vestlandet, gitt ..... Deres misnste fly er A332, og de skal også fases ut til fordel for større maskiner.
 
Newcastle har et innbyggertal på ca 800.000 med forstedene.

Oslo har 1,4 mio med forstedene.

EK sagde i efteråret 2009, at de inden for 18 til 24 måneder ville starte flyvninger til CPH. Så tidligst neste sommer tror jeg vi ser EK i CPH. Ellers er jeg ret sikker på, at vi ville have hørt noget allerede nu.

Nå glemmer du at Sunderland og Middelsborough (og flere byer) ligger i nærområdet, slik at totalen nok blir langt høyere enn 800.000 i nedslagsfeltet til NCL.
 
Ja. Kiggede bare på selve Newcastle by.

I 2008 havde Newcastle 5 mio pax, mens OSL havde omkring 19,3 mio.

Men man skal også se på, hvor mange fra de arabiske lande, som bor i byerne eller i området hvor lufthavnene får deres pax fra.

Vi ved jo, at England har mange innbyggere fra de arabiske lande. Nogen som ved hvor mange Oslo-området har?
 
Men man skal også se på, hvor mange fra de arabiske lande, som bor i byerne eller i området hvor lufthavnene får deres pax fra.

Vi ved jo, at England har mange innbyggere fra de arabiske lande. Nogen som ved hvor mange Oslo-området har?

Tyneside, eller England for den del, har ikke veldig mange innbyggere med arabisk avstamning. Derimot er det masser av folk fra de tidligere koloniene som India, Pakistan og Bangladesh
 
Og vi ved, at EK har mange en del forbindelser til India, Pakistan og Bangladesh. Så er Dubai rigtig bra som transit sted.
 
Noen som kjenner noe til denne uttalelsen?:

"Dubais flyselskap Emirates er blant dem som nå utvider i Afrika og som i september lanserer den første ruta fra Vest-Afrika til Asia."

http://e24.no/boers-og-finans/article3778479.ece

Det er vel en delvis feilaktig påstand. Man kan i dag fly med KQ fra mange steder i vest-Afrika via NBO til flere steder i Asia, og samme for holder vel for ET som i det minste flyr til BKK (og videre til HKG, mener jeg).

Men, EK er vel først fra sandkassen til vest-Afrika.

-A
 
Back
Top