Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
Overskriften på reportasjen er litt misvisende for det innholdet som faktisk er interessant:
http://www.aftenposten.no/okonomi/Han-vil-avlive-lavprismyten-6842557.html
Det mer spennende er blandt annet:
Det er tydelig de er klar over problemet, men klarer de å gjøre noe med det?
Han vil avlive lavprismyten.
Den nye norske konserndirektøren i SAS vil påby flyselskapene å oppgi alle sine gebyrer på billettprisen. Slik vil han hindre at folk skal bli lurt av lavprisselskapene.
Myten om at Norwegian alltid er billigst, irriterer meg, det har vi flere undersøkelser som tilbakeviser. Kunden må sammenligne totalprisen, ikke bare hva som markedsføres, mener Roald.
Han går inn for at flybransjen får det samme pålegget som telebransjen har om å oppgi den reelle kostnaden ved kjøp av nye mobiltelefoner.
http://www.aftenposten.no/okonomi/Han-vil-avlive-lavprismyten-6842557.html
Det mer spennende er blandt annet:
Vel, bortsett fra stadige kostnadskutt er det først og fremst viktig med en digital satsing. Vi må være raskere til å møte kundene på alle digitale plattformer. Nettsiden er ikke funksjonell nok, og vi må straks ha på plass en applikasjon for smarttelefon og nettbrett
Det er tydelig de er klar over problemet, men klarer de å gjøre noe med det?