Egnet sted for solferie i slutten av mars?

Someone

Moderator
Medlem
Kona og jeg funderer på å ta en slappe-av ferie på rundt 10 dager med sol, behaglige temperaturer og relativt siviliserte strøk i siste halvdel av mars

Til nå er det Florida og komboen Dubai og Oman som slår meg, men er det andre steder som kan vurderes eller som passer?

Sørøst-Asia og Hawaii blir for langt, Afrika litt for "uorganisert" for turens formål. Ønsker å fly minimun Y+ av typen BA, SK eller lignende, og håper på et nyttårssalg da vi ønsker å holde det til under 10.000 per person i flybilletter. I tillegg utgår alle krumspring med lange transfer og odde routinger. Vi skal dra fra Oslo, så tilbud eller feilprisinger fra Warzawa eller Cairo er jeg ikke interresert i

Så er det andre steder enn de nevnte så da kan passe?

Destinasjonene du nevner er jo igrunn ideelle å besøke i mars mtp. været der da. Tror også det er gode sjanser for salg til disse stedene. Dersom du har en lifemiles-konto kan du få business-billetter til Dubai for rundt 6-7 tusen (2 for 1 på miles i desember), pleier å være brukbar tilgjengelighet dit. Et alternativ som ikke er alt for mye lengre er Maldivene. Qatar kjører jo jevnlig kampanjer dit i C, men da kryper nok fort prisen litt over 10 lapper, selv med salg.

Kanskje litt utenfor budsjett, men du får Finnair i C til BKK for noe under 14k T/R på den tiden. Egentlig en god deal.

Destinasjonene du nevner er jo igrunn ideelle å besøke i mars mtp. været der da. Tror også det er gode sjanser for salg til disse stedene. Dersom du har en lifemiles-konto kan du få business-billetter til Dubai for rundt 6-7 tusen (2 for 1 på miles i desember), pleier å være brukbar tilgjengelighet dit. Et alternativ som ikke er alt for mye lengre er Maldivene. Qatar kjører jo jevnlig kampanjer dit i C, men da kryper nok fort prisen litt over 10 lapper, selv med salg.
Eller Dividend Miles, hvis poengkjøp er aktuelt. Europa-Midtøsten koster bare 60 000 miles i business, f.eks. med stopover i DXB og retur fra MCT. Hvis USDM kjører flere salg før mergeren vil det bare koste 1128 USD pr pers - under 7000 kr! Det er mulig å få til veldig effektive ruter, f.eks. OSL-VIE/IST/MUC/ZRH-DXB tar bare 9-10 timer.

Hvis ikke Afrika er helt uaktuelt, så er det mye fint langst østkysten, blant annet Zanzibar. Koster bare 75 000 miles med USDM.

Nei, ikke er jeg Lifemiles medlem eller orker styre med sånne ting. US DM har ikke sendt meg tilbud på 2 år

Nei, ikke er jeg Lifemiles medlem eller orker styre med sånne ting. US DM har ikke sendt meg tilbud på 2 år
Tror under halvparten av USDM-tilbudene er targeted, de gjelder ofte selv om man ikke får mail. Hvis du er prinsipielt i mot det eller noe er det selvfølgelig greit, men LifeMiles er omtrent like enkelt som å booke billetter på expedia.com, spesielt til Midtøsten som har veldig god tilgjengelighet. De kjører salg hver 3. måned.

Tok et søk på OSL-DXB på en tilfeldig dag i mars, og fikk fem alternativer i C til 35 000 miles som kan bookes direkte på lifemiles.com (man trenger ikke å "styre med" ANA tool, ringe inn bookingen osv). For meg hadde dette vært en no-brainer mot Y+ med BA, men folk er forskjellige.

lifemiles-dxb.jpg

LM var et veldig enkelt valg for meg på bryllupsreise til Dubai tidligere i høst, men "whatever floats your boat" som det heter :p

Ikke utenkelig at Ba igjen kommer med tilbud på under 7000 kr i eco plus til dxb. Mulig Kypros har fått opp temperaturen i mars om du ikke vil fly for langt.

Støtter Dubai/Oman, kanskje med minst en dags stopp for å titte på Doha..Anbefales, har gjort det. QR er jo topp og poeng på BA ...

For deg også en rask tur til Ferrari World i Abu Dhabi, ikke så langt borte i gata.

0-240 km på under 5 sek merker dere..:drunk:

Jeg vet jeg banner i flyforum “kjerka” nå – men hva med å bruke ca 5.000 kroner til å fly Norwegian med en treseter for dere selv og ha ca 15.000 mer til hotell. (det er mye bra hotell å boltre seg i både i UAE og Oman)(dette da jeg skjønner at er budsjetter involvert) Min erfaring med det langt bedre kjønn er at direkteflight overgår terminalløping (samt at shopping får de gjort nok av på OSL/DXB og ikke minst i Dubai i seg selv. Jeg vil også minne om at de fleste av beste spa i verden ligger i Dubai.

For de sparte 15.000 kronene har dere også Maldivene (direkte med FlyDubai for 3.200 eller SriLankan via Colombo for 3.200) Begge disse selskapene er vel bedre enn mye av Y+ vi er vant til i Skandinavia.

Leie en bil og kjøre over til Muscat anbefales virkelig… Ekte arabisk historie og kultur blandet med noen sinnssyke hoteller.

Husk igjen – hotellene er ”dyre”, men kan ikke sammenlignes det meste av det du finner i resten av verden.

Været er meget behagelig i slutten av Mars, med noen timer midt på dagen hvor mange foretrekker litt skygge.

Ikke utenkelig at Ba igjen kommer med tilbud på under 7000 kr i eco plus til dxb. Mulig Kypros har fått opp temperaturen i mars om du ikke vil fly for langt.

Nja, temp. på Kypros i mars er ikke altfor ille, ca. +18 til +20
i snitt - men været kan allikevel være noe ustabilt. Nattetemp.
kan i verste fall gå under +10 i mars.

Back