• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Eggemoen stenges 1/11

  • Thread starter Thread starter GF1
  • Start date Start date
Sakset fra artikkelen:
De flyene som kommer til Eggemoen torsdag er historiske fly. En Extra LN-ACN, som er et såkalt Airobatic-fly, en Tiger Moth fra flygingens barndom, en toseter Super Decathlon, et russisk Anthonov fly og et Harvard LN-TEX som er et treningsfly fra andre verdenskrig.

De journalistene, de journalistene....^_^
 
Hvilke store fly kan landepå Eggemoen? , da snakker jeg om Embraer, Airbus, Boeing og de andre vanlige rutemaskinene.(Har lest om hercules og B734 før)
 
Hvilke store fly kan landepå Eggemoen? , da snakker jeg om Embraer, Airbus, Boeing og de andre vanlige rutemaskinene.(Har lest om hercules og B734 før)

St.Maarten er vel ikke mye lenger, og der dumper det vel ned både 757 og 340?
 
Boeing 737 og 787 :)
(vi hadde jo 787 på Svaldbar og den et ikke sååå mye lenger..)
Så kommer flyverkstedet til Norwegian der :D
 
Tronrud nevnte flyteknisk skole under sin åpningstale, da det utdannes for få mekanikere her i landet, spesielt på stempel. Kan være dette kan medføre verksted også?
 
Ola Tronrud ble intervjuet om Eggemoen på Nitimen sist lørdag. Gå til http://nrk.no/radio/, åpne Nettradio, søk på "Nitimen" og velg "22.10 (10:05 - 11:00)" (som er time to av sendingen), og intervjuet starter ca 3/4 ut i lydsporet.
 
Reportasje om Tronrud i siste Teknisk Ukeblad, det stod ikke mye om flyplassen der, men litt. Ingenting som tyder på at det ikke går etter planen, snarere tvert imot. Tronrud har blant annet anskaffet en Pilatus PC-12, og også fått nordisk salgs- og vedlikeholdsagentur for flyene fra denne produsenten.

Skal linke til artikkelen hvis den dukker opp på nett etter hvert!
 
Back
Top