• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Eggemoen og Torsnes i helgen

LN-KEH

Doodlebugger
Hei,

Jeg har tenkt på å besøke Eggemoen på lørdag og/eller Torsnes på søndag.

Er det noen som vet når arrangementene på Eggemoens åpne dag finner sted?

Samme med Borg Flyklubb sitt arrangement på Torsnes, når skjer oppvisningene og hvordan ligger flyplassen i forhold til Fredrikstad eller annen avkjøring på veien fra Oslo?

Eders
Knut Erik

Torsnes er et landlig distrikt øst i Fredrikstad i kommunedel Borge.

For å komme til Torsnes har du to valg.

Nummer en; Ta av E6 ved Smart Club i Råde, skiltet mot Fredrikstad. Når du kommer til Fredrikstad sentrum følger du skiltingen til Svinesund, etter brua kommer du inn i en rundkjøring hvor du tar avkjøring nummer to, til venstre for en Rema 1000. Ta så til høyre i neste rundkjøring. Så tar du til venstre i kryss nummer to, skiltet mot Torsnes. Jeg er ikke sikker på hvor stevnet skal være, men du vil da etter noen hundre meter være i Torsnes.

Nummer to; Kjør E6 gjennom Sarpsborg, ta av til høyre mot Fredrikstad rett etter Sandesundbrua. Følg så veien gjennom et utall rundkjøringer og kryss til du kommer til en Statoil. Fortsett rett fram og du vil se Torsnes-skiltet etter noen hundre meter. Det er til venstre i kryss nummer to etter Statoil.

God tur! Selv jobber jeg den dagen ..

Kanskje ikke så mange detaljer, men de har nå iallfaff lagt ut en plakat:
http://www.borgfly.no/fileadmin/download/Torsnes2005.pdf :nor

Torsnes får etter plakaten å dømme besøk av Falcon, og det er mer enn Flesland fikk. :)

Hei,

Eggemoen var bare konkuransen, ikke noe spesielt arrangement.

Gikk greit å fine fram til Torsnes med NAFs veibok og anvisningene her,
de kunne kanskje ha satt opp et skilt der man skulle svinge av fra riksveien.

Mye mindre forhold enn Bergen, lavere gjerder, bedre vær og gode fotoforhold.
Ble overrasket over at de hadde fått både Harvard, Dakota, Delfin og Hunter der,
mer enn hva jeg forventet av et lite stevne.
Luftforsvaret var nok en gang programhelter - ikke så mye som en Safari å se.
Godt mulig at jeg tar en tur der ved en senere anledning, er bare en og en halv times kjøring fra Oslo og en fin tur på landet - de hadde rigget opp et stort hoppeslott for barna og salg av pølse i vaffel!

Eders
Knut Erik

Attachments

• LN-EHBRdscf3802.jpg
    LN-EHBRdscf3802.jpg
    73.9 KB · Views: 42
Back