Eget sete til jentungen på Thai

Riiser

Newcomer

Skal en tur til Thailand i januar.Hadde i utgangspunktet tenkt til å ha minsten på fanget,men etter en tur til Kreta tidligere i sommer,så frister det med eget sete til henne.Hun kommer til å være 22 mnd ved avreise,og vi reiser med TG955.Apollo,som vi reiser med,skal ha 11 000,- ekstra for henne.Ville dere slått til på dette utrolige tilbudet,eller ville dere ventet til avreisedagen og kjøpt sete da?Hvordan er belegget på flygningene til Thai?Er det stort sett fulle fly?Gleder meg til turen i den nye 300ER!

Re: Eget sete til jentungen på Thai

Januar er høysesong, så du må nok regne med at flyet er tilnærmet fullt.
Og nesten 2 år er slitsomt å ha på fanget så lenge. Og babycrib er vel også for lite for henne.

11000 var jo en saftig pris, men det er vel kanskje normalpris for et vanlig sete på den tiden???

Du kan jo være heldig, men sjansene er nok små. I tillegg skal du jo også være heldig å havne et sted hvor det er et ledig sete ved siden. Du kan selvfølgelig spørre på innsjekk om det er mulig for dem å blokkere et sete hvis det er en del ledig, men det er jo ingen garanti for at de vil gjøre det.

Så vanskelig å gi deg et godt svar her!

BF:cool2

Du kan jo forsøke å si at en av dere er stooor og trenger to seter, da skal du vel slippe unna avgiftene iallfall. 22 mnd på fang må være et helvete, men 11000 er jo noen kroner. Hva koster det å kjøpe en egen billett til henne utenom Apollo?

Ved bestilling direkte hos Thai,så koster det 8087,- Det jeg mistenker kan bli en utfordring hvis jeg bestiller av Thai,er at jentungen får plass på en rad fra 49 og fremover.Apollo har jo booket alle setene fra 50 og bakover.Eller har jeg misforstått noe her?

Apollo har nok ikke booket alle seter bak rad 59, tror de billigste billettene til tg også havner bak der. Ring tg i Norge og spør hva de kan fikse om du kjøper billett direkte. Tror det bør kunne ordne seg for 8000 kr.

Er vel noe vanskelig å få en separat billett til en 2 åring? UM?

Er vel noe vanskelig å få en separat billett til en 2 åring? UM?
Var ikke noe stress hos SAS. Måtte dog ta det på telefon, samt ha en eksisterende reservasjon som junior kunne kobles opp mot. På papiret flyr han uansett alene tur/retur USA ;)

Hvorfor skulle det være problematisk å få billett til en 2-åring?Så vidt jeg har forstått,så må vel barn over 2 år ha eget sete.

Hvorfor skulle det være problematisk å få billett til en 2-åring?Så vidt jeg har forstått,så må vel barn over 2 år ha eget sete.

På egen booking er vel issues her ?

Da har jeg fått en tilbakemelding fra Apollo om jeg kan få sete til rett i overkant av 10 000,-
Hvis jeg går inn og booker en billett til meg selv på f.eks. Expedia,så kommer nøyaktig samme flighter på i overkant av 8000,- Thai har jo i tillegg 20% rabatt på barn under 11 år,så da ender vi på ca 6600,-.Det blir jo 3000,- i fortjeneste på 1 billett.Er det normalt at charterselskapene tar seg så godt betalt?Kjenner at jeg angrer en smule for at jeg gikk for pakkeløsning på denne turen,og ikke booket alt selv......

Burde egentlig vert et krav at også de under 2 år har eget sete (i kombinasjon med egnet barnesete)

Har du kontaktet Thai direkte? De kan helt sikkert knytte to bestillinger sammen i sitt system. For 4000 kr er det jo nesten verd det å involvere VG også.

Tok kontakt direkte med Thai,men de kunne ikke gjøre noe så lenge den opprinnelige bestillingen var gjennom Apollo.Det jeg kan si er at det lønner seg å stå på å mase litt.Fikk en veldig hyggelig mail fra Apollo,og vi får sete til jentungen for 6565,- Har vært i kontakt med en kunderådgiver i Apollo som virkelig har stått på,for å få en løsning på dette.Viktig å skryte litt når folk gjør en god jobb :-)
Er veldig enig med deg MountainDew.

Burde egentlig vert et krav at også de under 2 år har eget sete (i kombinasjon med egnet barnesete)

Dette kommer opp fra tid til annen .. imidlertid må det være myndighetene/luftfartsorganisasjonene som vedtar noe slikt.

Back