EBG til *G "X"

Hei,

Ettersom jeg er ung, bosatt i London, men sikkert burde begynne å trene litt mer vurderer jeg å bytte bonusprogram... :)

Pr. idag er jeg Eurobonus Gull og BA Sølv

Noen stikkord
- Flyr nok med BA til gullkort i Executive Club (BA er alltid mitt førstevalg)
- Flyr nesten inn EBG kun på ungdomsbilletter LHR-OSL iløpet av året
- Flyr Biz med Star Alliance ved gode tilbud
- Lufthansa Premium Eco ser interessant ut, og de vil nok konkurrere om PE flightene mine
- Jeg har sjelden behov for fleksible billetter, velger vanligvis rimeligste billett i ønsket klasse

Slik jeg ser vil jeg "nesten" klare M&M Senator på longhaul og _nesten_ klare EBG på ungdomsbilletter LHR-OSL. Men nesten er sjeldent godt nok.

- Hva er ungdomsbillettene mine verdt i Miles&More (eller annet bonusprogram)?
- Har jeg noen verdi i EBG som relativt god SAS-kunde? 25% ekstrapoeng er jo en fin ting.

Det er selvfølgelig mange svar på dette spørsmålet, men... I hvilket Star Alliance selskap får jeg størst verdi for reisene mine?

Det enkle svaret er det selskapet du reiser mest med. Ulike innlegg i andre tråder fremhever at Senator får to upgrade-vochers, og at de muligens tar litt bedre vare på kundene. Jeg vet iallefall at sitter du på øko i longhoul med LH og er Senator, får du amenitykit av personalet.Utifra andre innlegg kan det se ut som at LH er bedre på å anerkjenne status kontra EBG.

Litt av poenget med bonusprogram og gullkort er vel enklere rekvalifikasjon, og uttak av bonusreiser. EBG kontra Senator er det samme på lounger, så igjen må du se på reisemønster og vurdere hvem som er best på pris kontra poeng. SAS kjører jo i økende grad mange tilbud.

- Hva er ungdomsbillettene mine verdt i Miles&More (eller annet bonusprogram)?

Ungdomsbiletter er bookingklasse V hos SAS som gir 750 poeng "fixed" uttelling pr strekning på intra europeisk. Så vis du reiser utelukkende kun med SAS på LHR-OSL-LHR så gir det 1000 poeng mindre pr reise (25% EBG bonus med i stykket). Så reiser du 20 turer t/r så blir det 50.000 poeng hos og gull hos SAS eller 30.000 og sølv hos Lufthansa.

- Har jeg noen verdi i EBG som relativt god SAS-kunde? 25% ekstrapoeng er jo en fin ting.

SAS forsøker så godt de kan i disse dager og bli bedre for de beste bonuskundene, de har en del å gå på i forhold til M&M men er absolutt på rett vei. Hvis du reiser så mye at Senator kortet er innen rekkevidde er også EBD noe du kan klare. I og med at SAS oppgraderer langdistanseflåten kommende året så tror jeg at å reise med dem på longhaul også får et skikkelig løft. Dessuten så vil en status som EBD gi deg softlanding året etter, så da varer *a gold statusen litt lengre.

SAS har også utrolig mye bedre opptjening på alle intra Europeiske ruter enn det Lufthansa klarer å tilby.

Det er selvfølgelig mange svar på dette spørsmålet, men... I hvilket Star Alliance selskap får jeg størst verdi for reisene mine?

Det spørs hva du legger i verdi. Hvis det er poenopptjening så er det definitivt ikke Lufthansa eller Thai som gir deg mest uttelling. Veldig dårlig opptjening på de billigste kampanjebillettene. SAS, United og Singapore (i hvertfall) gir alltid 100% på eco, og 200% på biz. Eksempel, reiste SVG-CPH-NRT/r på tilbudet til SAS i vår til 2100kr og opptjente ca 15.000 poeng på. Det er bra poenguttelling det :)

Takk for svar. Jeg flyr nok flest enkeltturer med SAS, men lengst på kjipbusiness med Swiss.
Fortsetter jeg hos SAS er EBD definitivt innen rekkevidde, problemet er bare at jeg ikke har behov for årskort på tusenfryd. Kanskje jeg får fortsette i Eurobonus og håpe på at SAS løfter diamond produktet.

Takk for svar. Jeg flyr nok flest enkeltturer med SAS, men lengst på kjipbusiness med Swiss.
Fortsetter jeg hos SAS er EBD definitivt innen rekkevidde, problemet er bare at jeg ikke har behov for årskort på tusenfryd. Kanskje jeg får fortsette i Eurobonus og håpe på at SAS løfter diamond produktet.

Men du virker jo ung og fremadstormende og da er kanskje Quintessentially noe å ha. Det får du gratis med EBD.

Men du virker jo ung og fremadstormende og da er kanskje Quintessentially noe å ha. Det får du gratis med EBD.

Joda, hadde sikkert testet det om jeg ble EBD, men jeg har klart meg fint med Amex Concierge sålangt.

Tror jeg fortsetter i Eurobonus hvertfall for en liten stund til, det er deilig å vite at jeg beholder EBG/*G på turene jeg vet jeg uansett må ta, så kan jeg shoppe billige businessbilletter i *A / Oneworld etter hva som er best/rimeligst.

Håper Lufthansa Premium Eco får ålreit opptjening i Eurobonus.

Last edited:
Back