EBG til BA (statusmatch)

Hei,

Så fort jeg har klart å nå kravet til EBG blir jeg nødt til å flytte på meg... Nærmere bestemt London. Slik jeg ser det vil det være mest praktisk å flytte all flyvning over på BA/OneWorld, men frykten for å måtte jobbe meg opp status fra bunnen av på ny er stor. Gjør BA statusmatch eller har en challenge jeg kan ta?

Takk

Hei,

Så fort jeg har klart å nå kravet til EBG blir jeg nødt til å flytte på meg... Nærmere bestemt London. Slik jeg ser det vil det være mest praktisk å flytte all flyvning over på BA/OneWorld, men frykten for å måtte jobbe meg opp status fra bunnen av på ny er stor. Gjør BA statusmatch eller har en challenge jeg kan ta?

Takk

Vet ikke om BA har satus match. Men vet at Airberlin har challenge/statusmatch. Jeg matchet til Topbonus Gold når jeg skulle fly med BA. Topbonus Gold er Sapphire fra OW.

Takk for svar!
Da forsøker jeg å matche til Air Berlin, og bruker det mens jeg opptjener status hos BA.

Hmmm... Ut av ren interesse... Hvordan kan du bruke AB kortet mens du tjener opp status hos BA?

Du kan jo ikke få bonuspoengene på en konto mens du får lounge og fast track på en annen?

Hmmm... Ut av ren interesse... Hvordan kan du bruke AB kortet mens du tjener opp status hos BA?

Du kan jo ikke få bonuspoengene på en konto mens du får lounge og fast track på en annen?

Det var jeg ikke klar over. Da får jeg vel bare starte på ny, igjen.

Det var jeg ikke klar over. Da får jeg vel bare starte på ny, igjen.

Eller bare bruke AB kortet? Bortsett fra setevalg ved booking er det vel fint som snus det?

AA er jo også et greit alternativ. Tipper du får en challenge der i det minste. De er gode på uttak.

Nå er jeg relativt ny i bonusgamet, men er det ikke slik at man bør ha kort hos selskapet en flyr mest med (mtp opptjening)? Som i midt tilfelle vil bli BA.

En annen ting er BA Amex.

Last edited:

Så lenge det er lounge og fast-trak så bør det gå. Eksempel: Star-flighter bruker jeg A3-kortet mitt for lounger, men jeg har SK registrert på billetten. Man kan hos noen også legge inn gullkort ved booking og så endre til annet kort etter innsjekk (men da blir det vel også borte på returen), et sjansepsill jeg ikke har brukt selv.

Hmmm. Ok, isåfall står jeg kortigert.

Men hvorfor ikke bare ta en return OSL-SYD i F, så har du sølvkortet? Det koster lett under 100.000,-...

Er det fortsatt slik at BA ikke matcher?

Jeg er EBD og skal nå begynne å fly en del BA etter noe tid opphold. Ville vært fint med et sølvkors hos BA.

Det er ikke veldig vanskelig å komme opp til sølv hos BA. Du trenger 600 tier points pluss fire flygninger med BA-metall, og flyr du langdistanse i CW eller WT+ er det en enkel sak :)

Er det fortsatt slik at BA ikke matcher?

Jeg er EBD og skal nå begynne å fly en del BA etter noe tid opphold. Ville vært fint med et sølvkors hos BA.

De matcher overhodet ikke.
Men å «kjøpe» et sølvkort bør gå

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back