• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

EB-opptjening hos andre *A-partnere.

Martin

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Hvordan fungerer det med EB-opptjening om man flyr med en annen *A-partner?

Ta et eksempel:
EB gir deg 800 poeng mellom Danmark og Europa 1 (som inkluderer Tyskland), om en flyr i en 100%-klasse med SK. Sammenligner man med f.eks. med M&M, gir de deg 750 Miles mellom FRA og CPH.. Hvis man booker en LH-flight fra FRA til CPH, og sparer poengene på EB-kontoen: Får man 750, eller 800 poeng?

(FRA og CPH er heeelt tilfeldig valgte eksempler, og jeg spurte kun fordi jeg lurer ;))

Normalt er det antall miles x prosentsatsen (25/100/200) rundet opp til nærmeste hele hundre

Last edited:
Jeg reiste med LH3071 CPH-FRA i mars 2008 og fikk 1200 poeng i biz, vil anta du da får 600 poeng for (høy) økonomiinntjening på LH-flight hos EuroBonus.

Har sjekket med de 5 siste LH flygningene mine, som er registrert til EB, og da stemmer miles opprundet til nærmeste 100, og så justert for %-sats. 600 poeng er minimum, slik at 150 blir minimum på 25%. CPH-FRA er 423 miles, så det stemmer med TG923 sin flygning også.

Back