• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

EZY easyJets ruter til Tromsø

Re: SeanM: Easyjet med 2 ruter fra OSL og 7! fra TOS

Bristol-Tromsø: 2x ukentlig vinterrute fra 5 desember (torsdag/søndag)
London LGW-Tromsø: 2x ukentlig vinterrute fra 11 november (mandag/fredag)
Manchester-Tromsø: 2x ukentlig fra 19 november (tirsdag/lørdag)
 
Re: SeanM: Easyjet med 2 ruter fra OSL og 7! fra TOS

Geneve og Bristol blir vel de mest overraskende av disse til Tromsø. Antar førstnevnte vil flys av easyJet Switzerland. I tillegg blir npå Amsterdam, Paris og Milano dekket av flere aktører.

For OSL sin del, så får man håpe de har bedre lykke denne gangen.
 
Re: SeanM: Easyjet med 2 ruter fra OSL og 7! fra TOS

Easyjet har vel aldri helt truffet med Norge, først BGO-LGW som forsvant like fort som den dukket opp (Husker jeg fløy t/r for rundt 40 pund en fredag til søndag), og OSL-BER som forsvant med COVID og aldri dukket opp etter det. Så kan jo håpe at det går bedre denne gangen.
 
Re: SeanM: Easyjet med 2 ruter fra OSL og 7! fra TOS

Da blir vel TOS eneste norske flyplass med ruter til Bristol og Luton.
Paris (ORY og CDG) kan vel nesten ha litt for mange aktoerer, baade fra OSL og TOS selv om det nok blir vesentlig flere transferpassasjerer via CDG naar SAS bytter til Skyteam.
 
Re: SeanM: Easyjet med 2 ruter fra OSL og 7! fra TOS

Å fytti rakkeren…

Stemmer dette, og hvis de går med 2 ukentlige, så er de vel nesten jevnstore med DY i utenlandstrafikk på TOS. Dette, og tidligere lanseringer fa andre aktører vil vel også gjøre at utenlandstrafikken nærmest dobles neste år.

Kommer alle disse rutene er vel også kapasiteten nådd, både i terminalen og i antall senger i byen.

Blir vel bare å glemme å dra inn til sentrum som lokal neste år….
 
Re: SeanM: Easyjet med 2 ruter fra OSL og 7! fra TOS

GVA-TOS 2x ukentlig fra 5 desember
AMS-TOS 2x ukentlig fra 15 desember
CDG-TOS 2x ukentlig fra 28 november
MXP-TOS 2x ukentlig fra 4 desember
 
Re: SeanM: Easyjet med 2 ruter fra OSL og 7! fra TOS

MXP og CDG skal være helårs til både TOS og OSL, slik jeg forstår.
 
Re: SeanM: Easyjet med 2 ruter fra OSL og 7! fra TOS

Begynner vel å bli en stund siden et "nytt" selskap har rullet inn i Norge med så mange ruter på en og samme gang?
 
Re: Easyjet med 2 ruter fra OSL og 7! fra TOS

Brannfakkel alert.

Basert på ordlyden i deler av pressemeldingen lurer jeg på om Easyjet på sikt ser for seg og etablere base(r) i Norge? Kan det da tenkes at de (på sikt) vil forsøke seg på Norsk innenriks?


"EasyJet har som mål å være en god samfunnsborger og ansetter mennesker på lokale kontrakter i åtte land over hele Europa i full overensstemmelse med nasjonale lover og anerkjenner deres fagforeninger."

https://kommunikasjon.ntb.no/presse...erer-seg-i-norge?publisherId=17421123&lang=no
 
Re: Easyjet med 2 ruter fra OSL og 7! fra TOS

Brannfakkel alert.

Basert på ordlyden i deler av pressemeldingen lurer jeg på om Easyjet på sikt ser for seg og etablere base(r) i Norge? Kan det da tenkes at de (på sikt) vil forsøke seg på Norsk innenriks?

Nei, dette er bare copy-paste fra deres standard PR. For å forsøke virke annerledes enn Ryanair og easyJet
 
Re: Easyjet med 2 ruter fra OSL og 7! fra TOS

Nei, dette er bare copy-paste fra deres standard PR. For å forsøke virke annerledes enn Ryanair og easyJet

Kunne kanskje skrevet "Ironisk brannfakkel alert". Klart det så ut som ganske copy-paste ja.
 
Re: Easyjet med 2 ruter fra OSL og 7! fra TOS

Brannfakkel alert.

Basert på ordlyden i deler av pressemeldingen lurer jeg på om Easyjet på sikt ser for seg og etablere base(r) i Norge? Kan det da tenkes at de (på sikt) vil forsøke seg på Norsk innenriks?




https://kommunikasjon.ntb.no/presse...erer-seg-i-norge?publisherId=17421123&lang=no
EasyJet ønsker ikke å ta selvmord. Det er egentlig det eneste man trenger å si når man lurer på om de skal prøve seg på norsk innenriks:)
 
Re: SeanM: Easyjet med 2 ruter fra OSL og 7! fra TOS

Da blir vel TOS eneste norske flyplass med ruter til Bristol og Luton.
WZZ flyr TOS-LTN allerede, så Tromsø får de to eneste rutene til Luton.

Ganske utrolig når det er i tillegg til NOZ til LGW og kommende SAS og BAW til LHR. Fem operatører mellom Tromsø og London…
 
Re: SeanM: Easyjet med 2 ruter fra OSL og 7! fra TOS

WZZ flyr TOS-LTN allerede, så Tromsø får de to eneste rutene til Luton.

Ganske utrolig når det er i tillegg til NOZ til LGW og kommende SAS og BAW til LHR. Fem operatører mellom Tromsø og London…

Hva mener du? Jeg sier jo at TOS allerede har en rute til Luton, det kommer ikke en til naa, Easyjet skal til Gatwick. Bristol har vel SAS floeyet til fra OSL en gang, men den er borte for lengst, saa TOS blir vel eneste norske by med ruter til Luton, som allerede er der, og Bristol som kommer til vinteren.
 
Re: Easyjet med 2 ruter fra OSL og 7! fra TOS

Helårlig konkurranse til Paris fra Tromsø. Spesielt! Ellers generelt spennende med Easyjet tilbake i Norge. Kan fort bli utvidelser mange steder om markedet tar de imot. Tenker dere også OSL sine ruter primært er rettet mot det utenlandske markedet?
 
Re: Easyjet med 2 ruter fra OSL og 7! fra TOS

WOW - passer bra teamet på jobb har mulighet for en Tromsø tur til vinteren - tydeligvis der det skjer :-)

Kanskje bra Norwegian slipper gjøre alt nybrottsarbeidet her? Heller se på passasjertall og sette inn støtet senere?
 
Re: Easyjet med 2 ruter fra OSL og 7! fra TOS

Man får vel si at Norwegian allerede har satt inn støtet. Støtet til SAS handler mest om nettverksforbindelse. Lufthansagruppen har også støtt godt fra seg. Easyjet er definitivt ikke først til mølla.
 
Back
Top