Easyjet vurderer Norge

Det er vel kanskje i overkant optimistisk å tru dei skal gjenoppta BGO-ruta, men har vore eit stor savn med billige fotballturar til England :)

Spesielt attraktivt med tanke på pund-kursen.

Det er ofte langt fra vurdering til handling.

Og snakker da ikke bare av egen erfaring [emoji13]

De var jo på Bergen og ga opp der. Hvorfor ønsker de å komme tilbake igjen nå? Kanskje det har noe med RYG å gjøre?

EasyJet er et stort selskap med flere baser rundt omkring i Europa. Dersom de snuser på Norge trenger det ikke å være UK de tar som utgangspunkt for flyvningene. Det kan også være ruter fra f.eks. Geneve, Amsterdam, Paris eller noe i syden.

Jeg tipper det er rundt 10-15 selskaper,om ikke flere som vurderer Norge (og OSL) så det trenger ikke bety så veldig mye.. Som Someone sier så kan det være langt fra vurdering til iverksetting.

Wow, ikke akkurat breaking news.

Kan ikke oppgi mine kilder, men mange flyselskaper ser på Norge.....
Mange kan tenke på Norge og snakke med noen i Norge som det jo er lav terskel for, men det er ikke så mange som betaler noen andre for en aktivitet rettet mot å etablere seg Norge.

Det er en gruppe som forsøker å gjenopplive den.

http://www.dagbladet.no/nyheter/dnnbsprygge-kan-vaere-reddet-sikter-mot-gjenapning-1-april/64034825

Nå vet jeg ikke om det er skjedd noe mer men kanskje i forbindelse med dette?

Gruppen ledes av samme karen som i sin tid sto bak braksuksessen "Ja til Fornebu som nærflyplass" (eller noe tilsvarende). Det endte vel med en periode med konsulenthonorar til fyren for nedlagt arbeid, det samme ser ut til å skje på Rygge.

For å hente opp denne igjen, så kom jo Easyjet til Norge i 2018, men det skyldtes jo AirBerlin konkursen laget en åpning fra Berlin (TXL) som Easyjet benyttes seg av. Uavhengig hvordan den ruten går så er jo spørsmålet om de kan være aktuelle med flere norske ruter fra TXL, eller ruter til OSL fra andre av deres baser?

Back