easyJet starter Basel-CPH

• Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
Noen formening hvordan de eksisterende rutene til EasyJet på CPH går?

Og kan endel av deres økning på CPH skyldes et ønske om å demme opp for en eventuell Ryanair inntreden på CPH?

Noen formening hvordan de eksisterende rutene til EasyJet på CPH går?

Og kan endel av deres økning på CPH skyldes et ønske om å demme opp for en eventuell Ryanair inntreden på CPH?

Ved faktisk ikke præcist hvordan det går det easyJet på CPH, men min fornemmelse er at det går rimeligt - uden at det er fantastisk. At dømme på deres priser, så er de ofte ret så billige og hvis de havde fulde fly, så var de vel dyrere. Dog er min fornemmelse også at der er færre af de helt billige billetter end der tidligere har været.

Mon ikke de forsøger at "lukke lidt af" for FR også. Det skulle man da tro, hvis PP har ret i rygterne om at de overveje en base på CPH. Hvilket bliver interessant at følge.

easyJet skulle være ganske tilfredse med deres performance på CPH. easyJet er meget rationelle og fokuserede i deres ruteudvælgelse, og jeg er ikke i tvivl om de kun udvider på CPH såfremt de er overbeviste om at ruterne er økonomisk bæredygtige.

Derudover skal man også huske på at SWIFT vil give et selskab som easyJet en ganske stor omkostningsreduktion. Ved 500.000 pax årligt, hvilket formentlig er det tal easyJet vil nærme sig i år på CPH, vil SWIFT betyde en årlig omkostningsreduktion på 25 mio dkr. Så det er ikke helt udbetydelige tal vi snakker om i forhold til SWIFT...

Back