• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

easyJet starter Basel-CPH

  • Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
Noen formening hvordan de eksisterende rutene til EasyJet på CPH går?

Og kan endel av deres økning på CPH skyldes et ønske om å demme opp for en eventuell Ryanair inntreden på CPH?
 
Noen formening hvordan de eksisterende rutene til EasyJet på CPH går?

Og kan endel av deres økning på CPH skyldes et ønske om å demme opp for en eventuell Ryanair inntreden på CPH?

Ved faktisk ikke præcist hvordan det går det easyJet på CPH, men min fornemmelse er at det går rimeligt - uden at det er fantastisk. At dømme på deres priser, så er de ofte ret så billige og hvis de havde fulde fly, så var de vel dyrere. Dog er min fornemmelse også at der er færre af de helt billige billetter end der tidligere har været.

Mon ikke de forsøger at "lukke lidt af" for FR også. Det skulle man da tro, hvis PP har ret i rygterne om at de overveje en base på CPH. Hvilket bliver interessant at følge.
 
easyJet skulle være ganske tilfredse med deres performance på CPH. easyJet er meget rationelle og fokuserede i deres ruteudvælgelse, og jeg er ikke i tvivl om de kun udvider på CPH såfremt de er overbeviste om at ruterne er økonomisk bæredygtige.

Derudover skal man også huske på at SWIFT vil give et selskab som easyJet en ganske stor omkostningsreduktion. Ved 500.000 pax årligt, hvilket formentlig er det tal easyJet vil nærme sig i år på CPH, vil SWIFT betyde en årlig omkostningsreduktion på 25 mio dkr. Så det er ikke helt udbetydelige tal vi snakker om i forhold til SWIFT...
 
Back
Top