• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

EasyJet med Oslo - Berlin?

Boeing_fan

ScanFlyer Gold
EasyJet planlegger visst nok ei ny rute mellom Berlin og Oslo fra S18:

Nå gjør Europas nest største lavprisselskap et nytt forsøk, og har fått tildelt trafikkrettigheter for en daglig rute mellom Berlin og Oslo.

Selskapets PR-sjef for Europa, Matteo Taddei, bekrefter overfor Aftenposten at Oslo Lufthavn er på selskapets trafikkplan.

– Vi har ennå ikke tatt endelig stilling til om ruten skal starte til våren. Vi har det prinsipp at vi ikke går ut og bekrefter en ny rute før vi kommer med en formell og offentlig lansering.

https://www.aftenposten.no/okonomi/i/2M2MG/Disse-nye-flyselskapene-vil-inn-i-toft-Oslo-marked

Det står ingenting her om OSL-ruta vil gå fra TXL eller SXF, men siden EasyJet skal satse stort på TXL de neste månedene så er det vel sannsynlig at den eventuelt går derfra.
 
OSL-TXL hadde vært veldig fint. Men hva menes egentlig med "fått tildelt trafikkrettigheter"? Kan ikke alle EU-selskap fly fritt til og fra Norge såfremt de får slot på flyplassene?
 
Litt skuffende at de velger en rute som flere andre flyr når de har så mange spennende destinasjoner.
 
Var det ikke nylig en slot-konferanse i Madrid? Er dette et resultat fra denne?

Nå er vel situasjonen her litt spesiell da Easyjet jo har kjøpt opp deler av et konkurs selskap, og det er vel ennå ikke formelt godkjent. Så jeg antar endel spesielle omstendigheter kan påvirke dette
 
Back
Top