Eastern Airlines - The next Chapter ..

Re: Eastern - The next Chapter ..

Ser Eastern har lagt ut de skal fly JFK-ANC direkte på 11t 15min. Skal de fly med ATR eller?

Om ikke annet, er disse en kreativ gjeng. De har nå lagt ut billetter til salg på 2x ukentlig fra midten av februar fra Georgetown (Guyana) til Toronto. De har egentlig ikke rettigheter (7th freedom) for denne ruten alene, men har trikset det til så routingen blir MIA-GEO-YYZ, og dermed definerer det som en 5th freedom-rute. Som det slik jeg forstår de har rettigheter til?

Det spørs vel ikke om dette er såpass kreativ tolkning av lovverket, at det vil ikke er helt umulig noen legger inn en protest?

De selger billetter MIA-YYZ via GEO. Fra $109 en vei, for en gigantisk omvei. Så her blir det mye flyvning for dollaren

Last edited:

Har de skaffet seg en 747 frakter også nå?

Boeing 747 -444(F) 25152 861 N251KW Eastern Airlines delivery 17jan21 MZJ-MCI ex B-HUS

Har de skaffet seg en 747 frakter også nå?

Moderselskapet har sittet på to en god stund uten å gjøre noe med dem. Planen var å bruke dem på Kina, og de skal sitte på trafikkrettigheter til et par byer. Kan virke som at noe er i ferd med å skje ...

Ser ut som de vil satse på Boeing 777-200 fraktmaskiner også, størst sannsynlig at det er snakk om konvertering av en B777-200 paxversjon.
Eastern Airlines (2D, Miami Int'l) has applied to the US Department of Transportation (DOT) for authorisation to expand its fleet to 18 aircraft, including its first dedicated freighters in the form of two B777-200Fs.

The carrier said it was planning to deploy the two freighters on charter and wet-lease services. It did not reveal any further details concerning the identity of the two aircraft, except for the fact that it would dry-lease them.
https://www.ch-aviation.com/portal/news/100802-floridas-eastern-airlines-to-add-b777-freighters

Samtidig har de kansellert omtrent alt som er av flyvninger. Hadde bl.a. Eastern bokmerket gjennom helgen mens jeg jobbet, og jeg så kun en flight pluss en ferry. Går rykter om permitteringer av crew, så ikke godt å si hva som foregår.

Kan det være at noen har oppfattet planene feil, og at det faktisk er B773 de skal konvertere? En tidligere Emirates B777-300-maskin er allerede på vei til Eastern, som nevnt i en annen tråd.

Kan det være at noen har oppfattet planene feil, og at det faktisk er B773 de skal konvertere? En tidligere Emirates B777-300-maskin er allerede på vei til Eastern, som nevnt i en annen tråd.

Ja, men det var jo også en -300 «non-ER» som det jo heller ikke finnes noe konverteringsprogram for [emoji6]

En rute mellom to byer som ikke engang er på rutekartet fra før ... sjelden en god ide.

Ser Anchorage synes å være strøket fra systemene også. Står fortsatt på siden, men det finnes ikke lenger noen flighter som kan bookes.

Our reservation system is currently down. Please book tickets at the airport four hours in advance!

Vært sånn i dagevis .. Kjøpe billett på flyplassen? I 2021? Jøss ja ...

Back