Norwegian ble som mange andre selskaper rammet av flygelederstreik i Frankrike, denne uken.
Nå vet jeg ikke om DY hadde forvarsel om streiken, men da min kone skulle sjekke inn (jentetur til Paris) på mandag, ble plutselig avgangen kansellert (like før den skulle gå...). De hadde ikke fått noen melding om den kansellerte avgangen fra DY.
Man kan jo tenke seg at selskapet fikk info om streiken så sent at de ikke rakk å varsle.., sånt skjer i blant.
Det hører med til historien at de for egen regning booket om til SAS, som fløy som normalt.
Og forut for returen fra Paris (som skulle gått i går), ringte de for sikkerhets skyld til Norwegian, for å sjekke. Og riktig - avgangen var kansellert igjen, og de hadde intet hørt disse fem dagene. Løsningen ble flypasshotell-overnatting på egen regning..., og tur hjem dagen etter.
Jentene reiser mye, og vet at sånt skjer, men andre pax hadde reagert med salig forbannelse, når de hadde møtt opp til en avgang der intet DY-fly sto, og de ingen beskjed (sms eller telefon) hadde fått.
Jobber man i bransjen, vet man at sånt skjer. En ting er de tapte penger, men selskapene bør ta umaken med å sende en sms i det minste. Eller hva?
Tally-Ho
Nå vet jeg ikke om DY hadde forvarsel om streiken, men da min kone skulle sjekke inn (jentetur til Paris) på mandag, ble plutselig avgangen kansellert (like før den skulle gå...). De hadde ikke fått noen melding om den kansellerte avgangen fra DY.
Man kan jo tenke seg at selskapet fikk info om streiken så sent at de ikke rakk å varsle.., sånt skjer i blant.
Det hører med til historien at de for egen regning booket om til SAS, som fløy som normalt.
Og forut for returen fra Paris (som skulle gått i går), ringte de for sikkerhets skyld til Norwegian, for å sjekke. Og riktig - avgangen var kansellert igjen, og de hadde intet hørt disse fem dagene. Løsningen ble flypasshotell-overnatting på egen regning..., og tur hjem dagen etter.
Jentene reiser mye, og vet at sånt skjer, men andre pax hadde reagert med salig forbannelse, når de hadde møtt opp til en avgang der intet DY-fly sto, og de ingen beskjed (sms eller telefon) hadde fått.
Jobber man i bransjen, vet man at sånt skjer. En ting er de tapte penger, men selskapene bør ta umaken med å sende en sms i det minste. Eller hva?
Tally-Ho