• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DYs kommende maskiner

Ja, det er pa topp.

De facto er det 4 stykk netto til, siden de to svenske bare far nye registers.

NOL er fabrikk nytt, mens alle andre er brukte maskiner. Man nytter her ikke bare tilgjenlighet, mens ogsa lav pris i leasingmarked.
 
Ja, det er pa topp.

De facto er det 4 stykk netto til, siden de to svenske bare far nye registers.

NOL er fabrikk nytt, mens alle andre er brukte maskiner. Man nytter her ikke bare tilgjenlighet, mens ogsa lav pris i leasingmarked.

BU662 har du ikke ca. leveringsdato for disse 4 maskinene til DY?
 
Tidligere i år ble det reservert ganske mange plasser i LN-NO-serien:

LN-NOB til NOJ
LN-NOL til NOQ
LN-NOS til NOZ

Er det noe grunn til at NOR ikke er på den listen? Det var vell en gammel Air Norway maskin, men har ikke funnet noe på den lengre nå.
 
Hmm, jeg tror at DY har i mellomtida sikred seg reservasjon for LN-NOR ogsa. Mens absolut sikker er jeg ikke pa det. Kay Hagby er den rette person a spöre.

Grunnen at man ikke fikk reservert det förste omgang ble faktum at det ble ogsa en annen parti som har sökt reservasjon. Gunnar Flak har de gamle ekstrakter fra Postjournal.

Gunnar, kan du söke etter dette? Det ble i sent 2006, tidlig 2007 da det ble reservert LN-NOR om jeg husker rett.

Her er det iallefall frister som gjelder i norsk lov. 3 ars black-out for registeringer som er i brukt.
 
Mener å huske at det var noen som tok den for å registrere et småfly ...

Som en kuriositet kan det nevnes at LN-NOL vil bli 737 nummer 6000 !
 
Da håper jeg at DY "feirer" det, med f.eks. sticker hvor det står at det er nr 6000.
 
Mener å huske at det var noen som tok den for å registrere et småfly ...

Som en kuriositet kan det nevnes at LN-NOL vil bli 737 nummer 6000 !

LN-NOA og LN-NOK er smafly. Og begge registreringer er i aktiv bruk.

LN-NOR ble reservert for en gammelt traver, flyet som faktsik er na D-AHIG hos Hamburg International. Det er en gammelt Norway Airlines maskin som hadde samme rego tidligere. Jeg vet ikke heile bakgrunn, mens slik ble det iallefall reservert. Mens, som sagt för, det er ca. 1 eller 2 ars tilbake.
 
Back
Top