• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY744 Ørland-Værnes?

seilfly

Infrequent traveller ;-)
DY744 Ørland-Værnes?

I følge avinors sider går DY744 fra Ørland til Værnes i dag... OK? Mellomlanding inntil tåka letter på ENVA? (TRD)

DEPARTURE: ENOL
DESTINATION: ENVA
CALLSIGN: NAX744
SOURCE: FPL
EOBT: 0710260900
ROUTE: DCT TAR DCT GRK DCT

Så den burde vel være hørbar nå...
 
Re: DY744 Ørland-Værnes?

De kom seg i alle fall vel ned. Nå er tåka borte også i Trondheims-strøket.

Vet ennå ikke hvorfor den var innom Ørland.
 
Re: DY744 Ørland-Værnes?

Endelig noen som visste :)
http://www.fosna-folket.no/incoming/article967662.ece
 
Re: DY744 Ørland-Værnes?

Og mens Norwegian fløy til Ørlandet, har vistnok SAS som standardprosedyre å alternere til Østersund.
 
Re: DY744 Ørland-Værnes?

Kven har handlinga på dei i slike tilfelle? Er det i det heile tatt handling der ute?
 
Re: DY744 Ørland-Værnes?

Militaere flyplasser er normalt godt utstyrt med bakkeutstyr .. ogsaa for sivilfly. Dessuten maa det jo vaere en form for sivil handling der, siden det gaar rutefly derfra.

Min gamle arbeidsgiver var foroevrig paa OLA med en 752 i 2002 ...
 
Back
Top