DY1866 snudde over Sverige

Hpkris

Front section flyer
Noen som vet hvorfor DY1866 returnerer til OSl?
Så på flightradar at den snudde i sør Sverige.

Jeg slenger meg på denne siden svigermor står i Pisa og venter på retur med DY1867.

Jeg ser det er satt opp en DY6002 til Pisa med avgang 1630. Noen som kan bekrefte at den blir sånn ca i rute? Jeg regner vel med at den går i retur som DY1867 senere i dag.

Maskina, LN-NOQ snudde pga noe teknisk med motoren, de landet med en motor på OSL. LN-DYC gikk som DY6002 ned til Pisa litt senere

Hi

This is answer from "other source"

Fact is the airplane departed about 4 hours after the return as DY-237. Speaks
against engine problem. So far, no information is available about this at all

Kunne neppe være store problemet, maskinen var på vingene igjen kort tid etter ankomst Osl..

Helt sikker på at det var motorproblemer, jeg snakket med pilotene etter landing. De måtte stenge den ned i luften

Med liten kunnskap så spør jeg: Er det vanlig å bruke Emergency om en motorfeil, jfr, stoppe 1 motor i luften og foreta en sikkerhetslanding

Forøvrig hadde Primera scandinavia en lignende episode dagen etter
Press release concerning Primera Air Flight PF771 bound from Gothenburg to Palma April 30, 2011.
Saturday, 30 April 2011 20:41

This evening Primera Air flight PF771, a Boeing 737-700 bound from Gothenburg to Palma Mallorca experienced problems with one engine while climbing towards the cruising altitude. As a precautionary measure, the Captain chose to return to Gothenburg, closing down the respective engine prior to landing. A normal landing was made and the passengers are now in the Gothenburg airport receiving a de-briefing on the events by the Captain.

http://primeraair.com/en/about-us/news-and-press

Back