OK, men siden det er wet lease, skal de da kun fly med spansk crew?
Som alltid når DY wetleaser, er det en DY pilot som observer i cocpit,
Hva observerer denne piloten, og hvorfor blir det gjort? For alt jeg vet er dette vanlig praksis når man wetleaser, men synes det høres litt rart ut.
Så er det jo flere av våre flyplasser som har en litt annen topografi enn det de kanskje er vant til?
Dette med en mann i cockpit har NAX praktisert i lang tid. Det er vel ansett nødvendig både sett ut fra et sikkerhetsmessig og standardiseringsmessig syn fra NAX's side....samt at de har med seg en som er kjent/vant med de flyplassene der skal opereres til, og i den grad de som leies inn flyr på norske flyplasser, så er det jo flere av våre flyplasser som har en litt annen topografi enn det de kanskje er vant til?
Vet at den ene Avro'n var tenkt å brukes på en avgang til KSU, men det gikk ikke ettersom pilotene ikke hadde lov til å fly dit som det ble sagt så pent.
Och varför skulle inte piloterna få flyga dit ?
Det vet jeg ikke, men hadde noe med kvalifikasjonene hørte jeg. Men nøyaktig hva vet jeg ikke. Kanskje den er vanskelig å lande på![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.