DY wetleaser 733 fra Hola Airline

Rednose

ScanFlyer Blue
Dy wetleaser en B737-300 fra Hola Airline.
Den skal komme en av de nærmeste dagene, og ha base Rygge.
I første omgang skal den fly ut april.
Noen som vet hvilket individ det er snakk om?

Vil den befinne seg på BGO da, ikke bare idag, men gjerne fremover også? Eller kommer det kun til å fly utenlands?

OK, men siden det er wet lease, skal de da kun fly med spansk crew?

Som alltid når DY wetleaser, er det en DY pilot som observer i cocpit,
i tillegg til en kabinansatt bak som tar seg av alt av annonsering og eventuelle
problemer som måtte oppstå...

Ikke en fargeklatt de skal lease i hvertfall. :p Hvorfor mangler DY fly nå? Er det pga. teknisk eller at LN-KHA er forsinket?

Som alltid når DY wetleaser, er det en DY pilot som observer i cocpit,

Slik jeg forstår det Rednose skriver så er man altså 3 i cocpit. 2 fra det aktulle selskapet som flyr og en fra (i dette tilfellet) DY som observerer. Hva observerer denne piloten, og hvorfor blir det gjort? For alt jeg vet er dette vanlig praksis når man wetleaser, men synes det høres litt rart ut.

Kan være vanlig praksis i DY :cool:
Vet at SK's wetlease av Avro'ne så er cabinbesetningen "tatt ut" av SK sin crewpool, de blir ikke styrt av de som styrer SK crewene's slynger osv.
Hørte av den ene i kabinen at cockpiten var "langdistanse cockpit" hehe

Dette med en mann i cockpit har NAX praktisert i lang tid. Det er vel ansett nødvendig både sett ut fra et sikkerhetsmessig og standardiseringsmessig syn fra NAX's side....samt at de har med seg en som er kjent/vant med de flyplassene der skal opereres til, og i den grad de som leies inn flyr på norske flyplasser, så er det jo flere av våre flyplasser som har en litt annen topografi enn det de kanskje er vant til?

Så er det jo flere av våre flyplasser som har en litt annen topografi enn det de kanskje er vant til?

Vet at den ene Avro'n var tenkt å brukes på en avgang til KSU, men det gikk ikke ettersom pilotene ikke hadde lov til å fly dit som det ble sagt så pent. Istedet ble det en BGO avgang på dem ;)

Det er vel ikke uten grunn av f.eks West Air kjører egne kurs om Norske flyplasser og forholdene rundt, men så er jo heller ikke ATP'en akkurat en scud-rakett :)

Dette med en mann i cockpit har NAX praktisert i lang tid. Det er vel ansett nødvendig både sett ut fra et sikkerhetsmessig og standardiseringsmessig syn fra NAX's side....samt at de har med seg en som er kjent/vant med de flyplassene der skal opereres til, og i den grad de som leies inn flyr på norske flyplasser, så er det jo flere av våre flyplasser som har en litt annen topografi enn det de kanskje er vant til?

Kan inte tänka mig att NAX schedulerar Hola till en "flypass som har en litt annen topografi enn det de kanskje er vant til". Nödvändigt av säkerhetsmässiga grunder? Tror inte NAX skulle wet-leasa Hola om man hade sådana funderingar.

Det vet jeg ikke, men hadde noe med kvalifikasjonene hørte jeg. Men nøyaktig hva vet jeg ikke. Kanskje den er vanskelig å lande på ;)

Jag kan inte tänka mig att det är anledningen. Kan inte komma ihåg att det var speciella kvalifikationer för att flyga till/från KSU. En mer trolig anledning kan väl vara att det behövdes ändring av kapacitet.

Back