DY til Australia?

AN0510

ScanFlyer Blue
På deres siste TV reklame sies det at man snart kan fly Norwegian til alle kontinenter. Det betyr vel at DY blir medlem av den meget lille og eksklusive klubben av selskaper som flyr til alle 6 av verdens kontinenter, altså inkludert Australia?
Kanskje de planlegger å konkurrere med sandkasse-selskapene om Europa-Australia trafikken?

Dette har jeg og lurt på etter å ha sett TV reklamen der de sier de snart skal fly til alle kontinenter, det blir spennende å se men jeg blir meget overasket om de starter flygninger til oceania.

Tror nok det er såpass enkelt at PR-forfatteren har lite kunnskap om kontinenter, og dermed har "glemt" at både Oceania og Antarktis er offisielle kontinenter.

Men kanskje de skal starte direkterute til Troll Airfield

PR-rådgivere "glemmer" ikke slikt. De tilpasser bare sannheten etter den verden de trenger. Det finnes utallige slike eksempler.

PR-rådgivere "glemmer" ikke slikt. De tilpasser bare sannheten etter den verden de trenger. Det finnes utallige slike eksempler.

OT: Og i reklamen, som er spilt inn på Flø, har de forsyne meg satt opp et hus der det aldri har stått noe hus også. :D Dessuten er det nok mer sauer enn geiter der ute. Min tipp-tipp-oldefar falt ned fra det fjellet under sauesanking og omkom, dessverre. Men det er jo lenge siden....

På deres siste TV reklame sies det at man snart kan fly Norwegian til alle kontinenter. Det betyr vel at DY blir medlem av den meget lille og eksklusive klubben av selskaper som flyr til alle 6 av verdens kontinenter, altså inkludert Australia?
Kanskje de planlegger å konkurrere med sandkasse-selskapene om Europa-Australia trafikken?

Ehmm, det er bare 5 kontineter! Jeg har besøkt alle 5 :D Jeg tor kansje DY kommer til å fly BKK-SYD eller MEL. Det er sasynelig i fremtiden siden basn deres er BKK ;)

Teit reklame om de ikke har tenkt å gjemmomføre det.

Dog ikke teitere enn Widerøe sin der en kar sitter og får varm kaffe servert istedenfor å ta bilen til div småsteder. Det er vel ikke spes mange småsteder som har besøk av Widerøe fly med kaffekoker.

Vel, vel. Det er lørdag og på tide å jekke en Ægir Porter fremfor å irritere seg over at jorden er firkantet.

Dog ikke teitere enn Widerøe sin der en kar sitter og får varm kaffe servert istedenfor å ta bilen til div småsteder. Det er vel ikke spes mange småsteder som har besøk av Widerøe fly med kaffekoker.

Om ikke de nye -200 har dette, så vil jeg si ingen. -100 har i hvert fall ikke dette.

Teit reklame om de ikke har tenkt å gjemmomføre det.

Vel, vel. Det er lørdag og på tide å jekke en Ægir Porter fremfor å irritere seg over at jorden er firkantet.

Rart at de ikke har tatt seg bryet med å installere enn kaffekoker ombord? Er det noen grunn til det.

Har selv flydd LCC longhaul med Air Asia (SIN(-KUL)-SYD) og Jetstar AKL-SIN. Lange turer var det, og det gikk greit. Skal ikke mye for å komme opp det nivået når det gjelder service og komfort. Men så var dette med å tjene penger på sånne lange turer da.

De kastet vel ut galley og satt inn to ekstra seter for noen år siden mener jeg. På veldig mange ruter, så er det så kort flytid at kaffekoking er uaktuelt uansett, så dette er i grunnen greit.

De kastet vel ut galley og satt inn to ekstra seter for noen år siden mener jeg. På veldig mange ruter, så er det så kort flytid at kaffekoking er uaktuelt uansett, så dette er i grunnen greit.

Ja, erru gæærn. Helt enig i at det er greit. Men teit når man gjør et stort poeng ut av det motsatte i reklamen. Slår litt tilbake negativt. Hadde han fått et glass vann eller kjøpt en brus ville det vært anderledes. Nå er det bare kleint.

Samme med DY reklamen. Tipper de ikke skal fly til Antarktis, og den slipper de til nød unna med syns jeg (selv om reiseselskap burde vite). Men de bør hoste opp ei rute til Oceania eller sparke PR folka litt i rompa. Evt daske dem litt med laksen som serveres på SK.

Ja, erru gæærn. Helt enig i at det er greit. Men teit når man gjør et stort poeng ut av det motsatte i reklamen. Slår litt tilbake negativt. Hadde han fått et glass vann eller kjøpt en brus ville det vært anderledes. Nå er det bare kleint.

Samme med DY reklamen. Tipper de ikke skal fly til Antarktis, og den slipper de til nød unna med syns jeg (selv om reiseselskap burde vite). Men de bør hoste opp ei rute til Oceania eller sparke PR folka litt i rompa. Evt daske dem litt med laksen som serveres på SK.

Her er vi 100% enig! :D

Ok. Verden har både kontinenter og deler, det finnes mer interessante ting å diskutere - DY lh-satsing feks.....
Kjos skal visstnok fly langt, så får vi se hvor etterhvert.
Back on topic!

En 2-dager-gammel snutt fra youtube, sikkert noen som finner det interessant:

http://www.youtube.com/watch?v=TVKdGpu7_CM

Last edited:
Med tiden og antall leverte dreamlinere er det ingen tvil om norwegian kommer til å fly til både europa, afrika, asia, oceania, nord amerika og sør amerika!!!! (gitt at det går bra med økonomien) Om Norwegian vinner forsvars kontrakten til Dronning Mauds Land og fullfører (reklamen) gjenstår fortsatt å se ;)

Klarer ikke å DY meg ;) : Sydpolen er vel bare selve polpunktet (altså selve "polen", av Disney humoristisk markert med en stang, altså "a pole"). Kontinentets navn er vel Antarktis.

Tilsvarende for Nordpolen, hvor området heter Arktis, mens punktet heter Nordpolen. Arktis har vel flere definisjoner, men snevrest omfattes bare is, litt videre omfattes tilgrensende øyer (bl.a. Grønland og Svalbard) og kystområder i Nord-Amerika, og videst omfattes alt innenfor polarsirkelen (altså en rekke kontinenter). Man kan også tenke seg en klimatisk definisjon, hvor til og med området rundt Finse omfattes.

Etter de videste definisjonene flyr DY alt til Arktis :) (selv om det er jo ikke noe eget kontinent). At de kommer til å fly til Australia (som vel er navnet på kontinentet - Oceania er vel verdensdelen og omfatter en god del mer) er vel ikke usannsynlig.

Last edited:
I og med at denne tråden allerede har sklidd forholdsvis kraftig ut:

I den nevnte reklamen stusser jeg på at DY sier at "kampen fortsetter". Hvilken kamp? Siktes det til kampen mot høye priser, eller er Norwegian deltaker i en eller annen væpnet konflikt jeg ikke har fått med meg? Snodig retorikk...

Back