DY stenger SVG - PRG?

Har ikke sett noe i avisene eller her inn om dette, så jeg lurer veldig, trodde den ruta gikk ganske greit, har flydd den selv en del og da har det vært nesten fult fly... men kanskje de ikke tjener penger okkesom for det?

Noen som vet?

Aftenbladet hadde en artikkel på mandag (?) hvor det stod at de la ned både Praha og Paris.
 
Så vidt jeg vet står det hele på at programmet ikke er helt oppdatert ennå ;) TOS LGW vil fortsette å gå til OCT 2010....De andre rutene kan jeg ikke svare for, men så vidt meg bekjent skal ingen av disse legges ned men det kan hende de skal ha en liten pause...

Ja, TOS-LGW går til oktober 2010, mens det allerede er lagt ut f.eks TRD-LGW fra november og ut året.

Men så skal visst ruten opp til ny vurdering senere i år. Jeg tror belegget på ruten er bra, men så spørs det hvordan yielden er.
 
Ble ikke så veldig overrasket over at de legger ned Praha. Men Paris syns jeg er veldig dumt at forsvinner. Ble ganske overrasket over at de legger ned Paris. Men kanskje det bare er en pause. Kanskje Paris og eller Praha kommer tilbake til våren når det er høysesong.
 
Ble ikke så veldig overrasket over at de legger ned Praha. Men Paris syns jeg er veldig dumt at forsvinner. Ble ganske overrasket over at de legger ned Paris. Men kanskje det bare er en pause. Kanskje Paris og eller Praha kommer tilbake til våren når det er høysesong.

Gikk Praha så dårlig? DY skal jo også legge ned fra Rygge også.. Synd, da blir det CSA fra OSL på meg.
 
SVG-SXF öker til 3x ukenlig fra 30.Juni. Fra medio-August flys ruten bare med -800er. Her ökes kapasiteten kraftig.

Stryker man SVG-ORY og SVG-PRG, sa skaper det rom for en ny destinasjon, mer charter-flygning (som er selvsagt lukrative) eller ökning innenlands, som - i tilfelle - ville komme etter fellesferie. Sa uansett hva kommer, i den en eller andre form vil flykapasiteten bli utnytted.

Det er alltid klok a se litt det större bildet og ikke bare den ene isolerte nyhet. Dersom Praha ikke lengre selger godt, sa forsvinner dette. Og selv om Praha selger forsatt godt kan det ryke, dersom man har en ide hvor man kan tjene mere Nokkis med sine ressourcer...
 
Nå frister det ihverfall mindre å fly med Norwegian i protest mot at de legger ned rutene til Paris og Praha fra SVG. Trodde det var bra pax i de rutene der.

Kan noen fortelle meg hvorfor de ikke gjør det samme til disse to destinasjonene fra Bergen og Trondheim. Sikkert like bra eller dårlig blegg til disse to plassene fra Bergen og Trondheim som fra Stavanger? Noen som har litt onfo om hvorfor SVG vrakes, ikke Bergen eller Trondheim?
 
Nå frister det ihverfall mindre å fly med Norwegian i protest mot at de legger ned rutene til Paris og Praha fra SVG. Trodde det var bra pax i de rutene der.

Mitt inntrykk av DY er at de ikke ønsker å satse noe særlig på SVG, noe som forundrer meg.
Korrekt. DY har som strategi å ikke fokusere på SVG, rett og slett for å terge rogalendingene..
Eller.. veeent nå litt. DY har nok enten tapt penger på ruta, eller så ser man større potensiale for å tjene penger ved å bruke kjerra på en annen rute.
 
BCN og FCO er jo "syden" Flightdeck ;)

For folk flest, så er jo alt nedforbi alpene "syden". Og stranda er hovedstaden :colgate:

[IRONI=Egenes]Nå har jeg ett forslag her. NAX hiver ut en del seter fra f.eks DYD. Lager litt bedre legroom. Og kjører nok seter til at flyet greier å komme seg til f.eks JFK. Så flyr de SVG-JFK. Smart![/IRONI]

Cedlind: De er sjalu på at vi har oljen!

Er vel egentlig bare dumt å slutte å fly NAX bare for at de legger ned noen ruter? Jeg mener. Det er jo dumt. Heller legg ned enn at de går i minus bare for at 4 fordømra rogalendinger skal ha en rute!
De kommer nok sterkt tilbake.
 
Last edited:
Rogaland er trendledere, og Praha er ikke lenger in. :p Til Paris kan man komme seg på tusen måter, og jeg tror få vet om Norwegians direkterute.
 
Nå frister det ihverfall mindre å fly med Norwegian i protest mot at de legger ned rutene til Paris og Praha fra SVG. Trodde det var bra pax i de rutene der.

Kan noen fortelle meg hvorfor de ikke gjør det samme til disse to destinasjonene fra Bergen og Trondheim. Sikkert like bra eller dårlig blegg til disse to plassene fra Bergen og Trondheim som fra Stavanger? Noen som har litt onfo om hvorfor SVG vrakes, ikke Bergen eller Trondheim?

For å kunne legge ned Paris-ruta fra TRD må vel ruta startes opp i det hele tatt. TRD har uansett litt færre alternativer til utlandet enn det SVG har, så derfor brukes ruta til PRG av lokalbefolkningen.
 
Jeg vil si at når Stavanger folk skal reise utenlands er disse tre flyplassene på topp 3 når disse blir brukt som transfer huber. Amsterdam (KLM) på topp, så Frankfurt (Lufthansa) og København (SAS) på 3.plass når man skal reise av gårde. Det er ihvertfall mitt inntrykk etter å ha reist en del til disse tre plassene bare for å bytte fly.

Grunnen til at AMS er på toppen er for at KLM har befestet seg godt i Norge og spesielt i SVG og de har hatt flyvninger fra Norge lenge nok slik at alle vet at med KLM så kommer man lett ut i verden. Lufthansa blir bedre og bedre, men har et lite stykke å gå for å danke ut KLM. SAS har jo begrenset utvalg at flyvninger utenfor Europa, derfor har de den plassen de har.

Men trafikken til Aberdeen, London, Berlin skal vel også være bra.

Håper folk er enig i det jeg skriver.
 
Korrekt meg hvis jeg har feil. Men fløy ikke DY "duste" dager til Praha, lørdag og tirsdag. Dette er vertfall ikke dager som appelerer til meg, derfor fløy jeg aldri DY, men heller noe annet. Til Berlin er dagene mye mer fornuftige, synes nå jeg.
 
Vil det bety slutten for DY sin SVG-WAW rute som jo går samme dagene til samme tider.

Det ser sånn ut. En rask kikk på hjemmesidene deres viser i hvertfall at man ikke kan booke SVG-WAW på disse dagene mer, men må via OSL
 
Wizz flyr heller ikke SVG-WAW lenger ser det ut til, så da er den ruta helt borte. Er WAW mer basert på nordmenn på tur enn de andre polske destinasjonene kanskje?
 
Back
Top