DY stenger SVG - PRG?

Olap

ScanFlyer Blue
En kompis av meg hadde fått med seg at DY skulle stenge Stavanger - Praha fra Juni? Når jeg ser på DY sine sider ser det faktisk ut til å stemme, kun via Oslo etter 1 Juli.:headbang

Har ikke sett noe i avisene eller her inn om dette, så jeg lurer veldig, trodde den ruta gikk ganske greit, har flydd den selv en del og da har det vært nesten fult fly... men kanskje de ikke tjener penger okkesom for det?

Noen som vet?
 
Ser slik ut, ja..
Det er ikke vanlig å gå til media når man stenger en rute.

TRD-PRG ser ut til å fortsette, likeså fra BGO.
 
Ikke har de lagt ut TOS-LGW fra vinterprogammets start heller, selv om det er gjort fra de øvrige flyplassene som har forbindelse til LGW.

DY driver visst vårrengjøring i porteføljen.
 
Ser dessverre ut til at det er over for "knallsuksessen" TOS-LGW.. DY klarte ikke aa sutre seg til at andre skulle markedsfoere ruten for dem, saa da legger man heller ned
 
Jeg skjønner ikke hvorfor ikke DY kan "samkjøre" BGO og SVG på noen ruter, slik både Baltic og Icelandair gjør.
Det må jo være mye rimeligere med en mellomlanding på SVG enn et eget fly herfra, samtidig som man får utnyttet ledig kapasitet fra/til BGO.
 
Så vidt jeg vet står det hele på at programmet ikke er helt oppdatert ennå ;) TOS LGW vil fortsette å gå til OCT 2010....De andre rutene kan jeg ikke svare for, men så vidt meg bekjent skal ingen av disse legges ned men det kan hende de skal ha en liten pause...
 
Stod en artikkel i aftenbladet her forleden. Kan dessverre ikke scanne den da avisen allerede er sendt til de evige jaktmarker.
 
Norwegian skal ha ros for å prøve ut ruter fra Rygge, Bergen, Stavanger og Trondheim til storbyer som Paris, Berlin, Warszawa og Krakow. Dessverre synes det å være vanskelig å tjene penger på slike ruter. Folk flyr først og fremst innenriks og til Syden. Jeg tror Norwegian vil slite med flere av de nye rutene fra Bergen, f.eks. Roma og Barcelona.
 
Norwegian skal ha ros for å prøve ut ruter fra Rygge, Bergen, Stavanger og Trondheim til storbyer som Paris, Berlin, Warszawa og Krakow. Dessverre synes det å være vanskelig å tjene penger på slike ruter. Folk flyr først og fremst innenriks og til Syden. Jeg tror Norwegian vil slite med flere av de nye rutene fra Bergen, f.eks. Roma og Barcelona.

BCN og FCO er jo "syden" Flightdeck ;) Her fra TRD er jo både LGW, PRG og RIX som DY flyr og har gjort i mange år solide ruter.
 
Norwegian skal ha ros for å prøve ut ruter fra Rygge, Bergen, Stavanger og Trondheim til storbyer som Paris, Berlin, Warszawa og Krakow. Dessverre synes det å være vanskelig å tjene penger på slike ruter. Folk flyr først og fremst innenriks og til Syden. Jeg tror Norwegian vil slite med flere av de nye rutene fra Bergen, f.eks. Roma og Barcelona.

Tror at akkuratt Warszawa og Kraków skulle gå bra, pga massvis med Polakker som arbeider i Vestlandet (oljeplatformer, fiskindustri, byggindustri) og utom 2*ukentlig W!ZZ til GDN finns det bare Norwegian med direktlinjen.

Billetter er ganske dyre og vennen som jobber som flyvert sier at begge ruten fra WAW går bra (vet ikke om KRK, norsk kabinpersonal flyr der).
 
hmm.. eg synes at Norwegian burde bruke CDG flyplass istedenfor Orly flyplass.. for eg tror det kan trekker til flere passasjer, da passasjerne kan fly videre i andre steder i verden med Air France..... Orly har for dårlig tilbud ut til verden..

Praha-ruten, vel det va synd det forsvinner, men kan det skyldes at Norwegian mottar stadig nye større fly som gjør at større kapasitet blir mer vanskelig å fylle opp.. 189 seter er jo litt mye det..
 
hmm.. eg synes at Norwegian burde bruke CDG flyplass istedenfor Orly flyplass.. for eg tror det kan trekker til flere passasjer, da passasjerne kan fly videre i andre steder i verden med Air France..... Orly har for dårlig tilbud ut til verden..

Norwegian samarbeider ikke med andre selskaper, så dette er ikke et aktuelt argument for dem.
 
Nei eg vet Norwegian samarbeider ikke.. men eg mente at passasjerne kunne selv ordner flybytte selv ved å kjøpe serparate billett...
 
BCN og FCO er jo "syden" Flightdeck ;) Her fra TRD er jo både LGW, PRG og RIX som DY flyr og har gjort i mange år solide ruter.

Det har du rett i! Likevel vil jeg tro at det er vanskeligere å drive en helårsrute fra Bergen til Roma, som først og fremst er storby, fremfor rutene til f.eks. Dubrovnik, Split, Alicante og Malaga. Her har Norwegian fylt flyene med svært god inntjening per sete fra dag én. Historien er en annen på lavfrekvensrutene til storbyer som Paris og Berlin, men ingenting er bedre enn om om Norwegian nå tjener penger på dem. Her er det lave billettpriser - og da jeg jobbet på Flesland var det i alle fall ikke spesielt god kabinfaktor.
 
hvordan kan man vite det ???

eg har venner som har reist til cuba med Airfrance, og de måtte naturligvis via oslo for der går Airfrance.. ... og da må man enten ta SAS eller Norwegian for å komme til Oslo..

og en annet venn som skulle til Syria med CSA via Praha.. også han måtte til Oslo..
også igjen en annet på vei til Syria med turkish Airlines via Istanbul, og igjen også fra Oslo... ( alle bor i Stavanger)

Og jeg selv dro til Russland via Frankfurt med Lufthansa og S7 Siberia.

Eg tror gjerne det er mørketall at mange reiser med serparat selskaper .
 
Det spørs om ikke Praha er i ferd med å bli et ferdigreist mål for mange langweekendreisende nordmenn - omtrent alle jeg kjenner av venner og kolleger har vært i Praha en tur med Norwegian; sett den flotte byen, kjøpt krystall og drukket godt - men det er ikke et sted de returnerer til, for de har vært der.

Krakow har litt den samme statusen, men som det også nevnes lenger oppe i tråden, så lever nok Polen-rutene til Norwegian litt bedre grunnet den store polske arbeidsinnvandringen til Norge.
 
Back
Top