FlyHi
ScanFlyer Crusty
DY skærer ned på dansk indenrigs
Iflg. pressemeddelelse fra DY idag, så opsiger Wings of Bornholm samarbejdet med DY.
Meget hurtig exit af Wings of Bornholm må man sige.
Norwegian indsætter selv 4 ugentlige afgange mellem CPH-RNN - noget mindre end deres oprindelige daglige afgange:
Ikke overraskende at de skærer ned på denne rute. Som jeg har sagt hele tiden, så er 737 for stort et fly på denne rute.
Forøvrigt lidt kringlet skrevet: "1 daglig afgang 4 gange om ugen" - så er det vel ikke dagligt
De flyver mandag, torsdag, fredag og søndag på lidt forskellige tider - men omkring kl. 20.00 +/- fra CPH og retur en time efter fra RNN
Men en god gang spin at bruge undskyldningen om at de ønsker flere frekvenser til Bornholm men alligevel går ned fra de oprindelige 7 ugentlige til 4 ugentlige.
Min spådom er at de kommer til at trække sig helt fra denne rute på sigt.
Iflg. pressemeddelelse fra DY idag, så opsiger Wings of Bornholm samarbejdet med DY.
Meget hurtig exit af Wings of Bornholm må man sige.
Norwegian indsætter selv 4 ugentlige afgange mellem CPH-RNN - noget mindre end deres oprindelige daglige afgange:
Pressemeddelelse 12. april 2010
Norwegian klar til at flyve passagerer til Bornholm
Norwegian beklager, at Wings of Bornholm har opsagt samarbejdet med Norwegian på ruten København-Rønne med virkning fra 30. april. Norwegian indsætter pr. 2. maj en Boeing 737 på ruten og vil med en daglig afgang fire dage om ugen fortsat flyve danskerne billigt mellem Bornholm og København.
”Det er meget beklageligt, at Wings of Bornholm har opsagt vores samarbejdsaftale. Den gode nyhed er, at vi nu kan indsætte et af vores egne Boeing 737-fly, så vi fortsat kan tilbyde danskerne billige flybilletter til og fra Bornholm,” siger Norwegians danske presse- og markedschef Johan Bisgaard Larsen.
Norwegian indgik i marts et codeshare-samarbejde med Wings of Bornholm. Baggrunden var, at Norwegian ønskede at tilbyde højere frekvens på ruten, men manglede den nødvendige flykapacitet.
”Vores samarbejde med Wings of Bornholm bliver desværre meget kort. Det er beklageligt, at vores samarbejde indstilles pr. 1. maj, og især er det beklageligt, at der er blevet skabt unødig usikkerhed om ruten til Bornholm. Vi ser nu frem til at flyve med vores egen Boeing 737,” siger Johan Bisgaard Larsen.
Norwegian vil snarest muligt tage kontakt til de passagerer, der gennem Norwegian har købt billet på ruten med afrejse efter 1. maj, så de kan få ombooket eller refunderet deres billetter.
Ikke overraskende at de skærer ned på denne rute. Som jeg har sagt hele tiden, så er 737 for stort et fly på denne rute.
Forøvrigt lidt kringlet skrevet: "1 daglig afgang 4 gange om ugen" - så er det vel ikke dagligt

De flyver mandag, torsdag, fredag og søndag på lidt forskellige tider - men omkring kl. 20.00 +/- fra CPH og retur en time efter fra RNN
Men en god gang spin at bruge undskyldningen om at de ønsker flere frekvenser til Bornholm men alligevel går ned fra de oprindelige 7 ugentlige til 4 ugentlige.
Min spådom er at de kommer til at trække sig helt fra denne rute på sigt.
Last edited: