DY satser paa Bergen

Hyggelig for Bergen, men før MartinL tar helt av ;) så er vel effekten at man i prinsippet baserer et fly til i Bergen

6 ukentlige ARN og CPH, 2 ukentlige FCO og BCN, en ukentlig til Chania og Antalya og 3 flere turer i uken til London, tilsvarer vel knapt ukesproduksjonen til et fly?

De øker også på eksisterende destinasjoner, blandt annet London. Det burde hjelpe;)
 
Synes jeg så skrevet et sted at dette skulle være et ledd i å trekke flere turister til Norge? Chania, Antalya, Roma og Barcelona har vel ikke akkurat såååå mange innbyggere som tar Vestlandsferie? Dette minner mer om å busse nordmenn til det store utland!

BF:cool2

Det er stor trafikk med spanske chartere til Norge om sommeren. Det er ogsaa mange som kommer fra Italia. Men det er ikke akkurat helaarstrafikk, saa de baserer seg kanskje paa den nevnte busstrafikken utenom sommerferien ..
 
Dejligt at se SAS få konkurrence på BGO-CPH - hvad er næste SVG-CPH?

Havde dog personligt håbet på 2x daglig BGO-CPH (morgen + aften) frem for den ene aftenflyvning de nu starter med. Men måske der senere kan komme grundlag for at udvide til 2x daglig.
 
Det kommer ikke bare an på frekvens - men like mye på hvilken tid man flyr. Sjekk de nye rutetidene (SLOT) til LGW - de er blitt MEGET bedre fra BGO fra april 2010 (både 123465 og 7) - like gode som fra OSL (GEN) ;-)
 
Dejligt at se SAS få konkurrence på BGO-CPH - hvad er næste SVG-CPH?

Tror ikke nye lanseringer er langt unna for SVG sin del heller. Vi har en tendens til å komme litt etter Bergen når det gjelder ruter, men nå starter jo Salzburg opp på vårparten. Skal ikke se bort i fra at hvertfall en ekstra avgang til Rygge på morgenen (dvs. at antall basefly økes fra dagens 3, til 4), samt gjerne en daglig til København blir lansert. SAS trenger litt konkurranse på den ruta også:)
 
Så kommer det frem at denne satsningen er delvis sponset av skattepenger.

Sammen med fylkeskommunene i Hordaland, Sogn og Fjordane og Bergen kommune har han lagt 6,5 millioner kroner på bordet for å dra Norwegian til Bergen.

Fra mai blir to fly stasjonert på Flesland i tillegg til de tre som er der i dag.

Nye ruter blir også opprettet til København, Stockholm, Barcelona, Roma, Kreta-Chania og Antalya i Tyrkia.

- Dette er en fantastisk julegave til vår region, sier ordfører Gunnar Bakke.

Han synes pengene er vel brukt.

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Maatte-betale-for-julegaven-977827.html
 
Jeg håper rutene går bra og ønsker Norwegian lykke til! Selskapet har vel samtidig ikke så mange alternativer enn å starte nye ruter nå - med stadig nye fly på vei inn. Jeg er imidlertid litt redd for at det blir en ubalanse mellom tilbud og etterspørsel, men Norwegian er tøffe og alt ligger til rette for at de skal lykkes.
 
Da er BGO-CPH i gang, ikke mye pax på første turen fra københavn-Bergen, ifølge en privat blogg som er postet på norwegians side på facebook. Men det tar seg vel opp når Bergenserene som reiser ned til København reiser hjem igjen. kan ikke forstå annet en at bør være grunnlag for en avgang til daglig, Sterling flesket jo til med 5 rundturer for noen år siden.

http://www.flyblog.dk/category/flyselskaber/norwegian-flyselskaber/
 
Jeg tror største ulempen med BGO - CPH er at den går på kveldstid - begge veier. Skal man av gårde på en lang helg så er det lenge å vente både på utreise og hjemreise. Det samme gjelder også for ruten mellom Bergen og Stockholm.
 
Håpløse avgangstider, kl. 20.20 fra Bergen og 22.00 fra København. Ikke rart det bare var 44 passasjerer på første avgang. Det vil nok ta seg opp etter hvert, men Norwegian ville nok gjort lurt i å sette inn en morgen- eller ettermiddagsavgang i stedet - fortrinnsvis i kombinasjon om de skal få opp yielden.
 
Back
Top