DY satser paa Bergen

Synes dere er noen pyser i spådommene deres. Jeg tipper 787 fra NYC og NRT.:up:

Jeg har hørt rykter om at de har overtatt 15 av Emirates A380 og starter opp BGO til JFK, BKK, NRT, PEK, CPT, GIG, LAX, SFO, SEA, MNL, KIX, SYD, AKL, SIN og TRF.

Helt serriøst, altsså! Helmax!

BF:cool2

Dette blir spennende !

Blir nok endel storbyer i europa ja.'

-Men kansje også nye ruter innenlands ? -Hva med Bergen-Molde, Bergen-Bodø, Bergen-Ålesund,Bergen-Tromsø f.eks... ?
-Hadde vært hyggelig med en rute til Tyrkia også fra Bergen....

Her skriver BA om saken.
På bildet er det riktignok IKKE et Norwegian fly.., men derimot et selskap med røde motorer..... ;)

http://www.ba.no/forbruker/article4740947.ece

-Og her skriver BT om saken:
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Satser-stort-paa-Flesland-976909.html

Last edited:
Det ser ud til at Norwegian allerede har loaded de nye ruter i Amadeus - her er hvad jeg har fundet:

BGO-CPH 1x daglig
BGO-ARN 1x daglig
BGO-BCN 2x ugentlig
BGO-FCO 2x ugentlig

...og der er sikkert mere men gad ikke tjekke videre. Har f.eks. ikke set efter udvidelser på norsk indenrigs.

Jeg har hørt rykter om at de har overtatt 15 av Emirates A380 og starter opp BGO til JFK, BKK, NRT, PEK, CPT, GIG, LAX, SFO, SEA, MNL, KIX, SYD, AKL, SIN og TRF.

Helt serriøst, altsså! Helmax!

Og i god LCC stil har DY valgt Brummerton International Airport i Seattle omraadet:p:p

De legger lista uansett svært høyt når de går ut med det mannskapet i morgen. Dette kan ikke være noe smått.

Det kan også være "strategist partnerskap". Det er vanligvis et annet navn på en pressekonferanse der noen høye herrer (av og til også ei dame ved navn Fiorina) klør hverandre på ryggen, forteller at de skal samarbeide mot et stort, men vagt, mål og dermed oppnå betydelige synergier. Etter en slik pressekonferanse kommer det noen betydelig lanseringer, som starten på samarbeidet og alle er fornøyd. Et år etter er alt glemt, men alle håper at aksjekursen fikk et løft.

(Ja, jeg var med på dot-com.)

Det ser ud til at Norwegian allerede har loaded de nye ruter i Amadeus - her er hvad jeg har fundet:

BGO-CPH 1x daglig
BGO-ARN 1x daglig
BGO-BCN 2x ugentlig
BGO-FCO 2x ugentlig

...og der er sikkert mere men gad ikke tjekke videre. Har f.eks. ikke set efter udvidelser på norsk indenrigs.

Slo ikke akkurat ned som en bombe nei. Kastrup og Arlanda burde bli to sikre vinnere. Jeg tror det kommer mer i morgen. Tenker da spesielt på tiltak som fyller flyene i form av avtaler med Hurtigruten, tur operatører osv.

Det er et vanvittig trykk av turister til vestlandet og Bergen. Moro at Norwegian ser potensialet i å kunne frakte flere av disse direkte inn.

Yes, endelig gjør Kjos noe fornuftig - åpner ruter for å frakte bergensere ut og langt bort fra Norge ;)

Det bør komme store nyheter og/eller mange nye ruter dersom påstanden om å "redde" Vestlandet og skape masse arbeidsplasser skal forsvares, spesielt når DY i tillegg får med seg selveste ordføreren på et markedsføringsstunt. Hvor ofte får egentlig en kommersiell bedrift med seg ordføreren på slikt?

Yes, endelig gjør Kjos noe fornuftig - åpner ruter for å frakte bergensere ut og langt bort fra Norge ;)

Det bør komme store nyheter og/eller mange nye ruter dersom påstanden om å "redde" Vestlandet og skape masse arbeidsplasser skal forsvares, spesielt når DY i tillegg får med seg selveste ordføreren på et markedsføringsstunt. Hvor ofte får egentlig en kommersiell bedrift med seg ordføreren på slikt?

Veldig ofte når det er postiviomtale => stemmefisking.

Det viser bare medias og opinionens begeistring for selskapet.
Samtidig viser det også hvor betydningsfullt Norwegian har blitt for økonomisk utvikling fra flyplassene de er representert på.

Det varmer meg godt å se hvordan dette provoserer andre:)

En annen grunn til at Norwegian satser sterkt nå er vel at fremtidens CO2 kvoter bestemmes ut fra 2010-aktivitet ( så noe om dette på nyhetene for et par dager siden). Tror derfor at man kan bruke neste år til å teste noen ruter, og at neppe alle kommer igjen i 2011.

I tillegg til de som er funnet i amadeus har jeg tro på

Nord-Tyskland (Hamburg el Dusseldorf)
Munchen
En av Manchester/Newcastle/Edinburgh

Andre mulige:
Riga
Budapest
Billund (Sommerrute til Legoland - Ville blitt en kjempesuksess)
Milano
Venezia
Bergen - Ålesund- Trondheim
Dubai

Ellers tror jeg det blir en styrking av frekvenser på noen ruter som Paris og Spania-rutene.

Dette skriver www.ba.no:

Flyselskapet har pressekonferanse klokken 1130 på flyplassen for å fortelle hvilke ruter selskapet kommer til å starte fra Flesland.

Etter det BA kjenner til vil Bergen få direktefly til Stockholm, København, Roma og Barcelona med Norwegian.

...litt skuffet over at vi ikke fikk Hamburg eller Budapest :(

Chania og Antalya får også direkteruter fra BGO. Hvordan fant jeg det ut? Ved å sjekke rutekartet på Norwegian.no :)

Antalya
Barcelona
Dubrovnik
Chania
Nice
Roma
Tromsø

... alle disse rutene starter opp med direkteruter fra Bergen til våren, men det er vel bare Roma og Barcelona som er ny her? Håper fremdeles på noen spennende nyheter kl 12:00

Gratulerer med nye Norwegian ruter Bergen.

Moro at Norwegian øker på London. Norwegian ble jo spådd den sikre død på ruten da de gikk i strupen på SAS.

Hyggelig for Bergen, men før MartinL tar helt av ;) så er vel effekten at man i prinsippet baserer et fly til i Bergen

6 ukentlige ARN og CPH, 2 ukentlige FCO og BCN, en ukentlig til Chania og Antalya og 3 flere turer i uken til London, tilsvarer vel knapt ukesproduksjonen til et fly?

Synes jeg så skrevet et sted at dette skulle være et ledd i å trekke flere turister til Norge? Chania, Antalya, Roma og Barcelona har vel ikke akkurat såååå mange innbyggere som tar Vestlandsferie? Dette minner mer om å busse nordmenn til det store utland!

Back