DY satser paa Bergen

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Spennende!

Bergen og Norwegian er et godt tospann!

Bergen - Stockholm?
Bergen - København?
Bergen - BIllund?
Bergen - Dublin?

Jeg tipper på at Kastrup dukker opp, sammen med Arlanda.

Last edited:
Har en magefølelse på Budapest, Barcelona, Stockholm eller Geneve..... også kanskje en gresk øy :)

Når Norwegian innkaller til pressekonferanse, så burde det være en del å glede seg over. tipper derfor at det blir utplassering av flere maskiner og mange nye ruter.

Gled dere Bergen :)

Sterling hadde vel ikke akkurat suksess med BGO-CPH. Så det vil undre meg om DY starter opp her. Og at de skulle klare å dra så mange dansker opp til Bergen, tviler jeg på. Greit at DY har en del flighter ut av CPH, men noen hub er det vel ikke akkurat?

BF:cool2

Sterling hadde vel ikke akkurat suksess med BGO-CPH. Så det vil undre meg om DY starter opp her. Og at de skulle klare å dra så mange dansker opp til Bergen, tviler jeg på. Greit at DY har en del flighter ut av CPH, men noen hub er det vel ikke akkurat?

BF:cool2

Det vil jo være forskjell på EN daglig fremfor 4. Dessuten sitter nok DY med bedre klister i Bergen enn hva Sterling gjorde. Jeg hadde heller ikke tatt Sterlings mangel på suksess som et hinder for Norwegian å gjøre det samme. De kjenner sitt eget markeds potensiale bedre enn noen andre.

Dette blir heavy. Hangar.no melder følgende:

Fra Norwegians ledelse kommer kommersiell direktør Daniel Skjeldam og kommunikasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik. Bergens ordfører Gunnar Bakke og sjef for Bergen Lufthavn, Dag Aksnes deltar i pressemøtet. Det samme gjør leder av Bergen Reiselivslag, Ole Warberg og kommunikasjonssjef Atle Kvamme fra Bergen Næringsråd.

http://www.hangar.no/permalink/46969.html

Da blir det stjerne smell for konkurrentene på BGO i morgen:p

Ser at det står inngående turisttrafikk, i så fall er sannsynligheten stor for at dette hvertfall delvis er et samarbeid med Hurtigruten og Fjord Norway. Tyskere, Franskmenn og italienere til Vestlandet kanskje?

Hva med:

Bergen - Munchen (Frankfurt er vel verre mht slots?)
Bergen - Milano/Roma

og en økning på Bergen - Paris?

Barcelona er også spennende...

I tillegg er det jo en del asiater og amerikanere som er interesserte i Vestlandet. Kanskje DY legger deler av interkontinentalsatsingen til Vestlandet :D

Norwegian har vel floeyet Bergen-Stockholm foer, i det minste en sommerrute? Jeg tipper Barcelona, Geneve (vinter), Milano, Muenchen og kanskje flere avganger til Paris. Alt ville gjetninger saa klart.

Tipper København er en av rutene som vil se dagens lys imorgen. Kanskje tar de opp konkurransen med KLM på BGO-AMS? Er det muligheter for at de gjerne kjører i gang flere vinterruter til typiske ski-steder i europa? I tillegg til Salzburg da, som oppereres av Norwegian fra BGO allerede.

Norwegian har vel floeyet Bergen-Stockholm foer, i det minste en sommerrute?

Det var vel FlyNordic og det var vel ikke den store suksessen .. men her ser det ut som det er snakk om i første å bringe utlendinger inn til Bergen, så da er det nok snakk om Italia/Frankrike - muligens i samarbeide med utenlandske turoperatører ...

De opererte en egen rute mellom BGO og ARN i det miste ifjor i konkurranse med SAS, men jeg er enig, jeg tror ikke denne kommer tilbake. Koebenhavn kan muligens komme, men jeg tipper de da satser mer paa helgeturister enn Sterlings vaagale satsning.

De legger lista uansett svært høyt når de går ut med det mannskapet i morgen. Dette kan ikke være noe smått.

Back