DY Q2 results

RIBRO

ScanFlyer Gold
Imponerende godt:

- First half revenue up by 24.5% to MNOK 3,287.8,
quarterly revenue up by 22.5 % to MNOK 1,900.5
(1,551.2).

- Earnings before depreciation and leasing (EBITDAR)
in first half were MNOK 466.8 (-76.6) and in the
quarter were MNOK 418.3 (67.9)

- Earnings before depreciation (EBITDA) in first half
were MNOK 155.7 (-267.9) and in the quarter were MNOK
257.6 (-41.8).

- Net result after tax in first half was MNOK 70.6 (-
272.9) and in the quarter was MNOK 180.2 (-62.2).

- Ancillary revenue pr passenger up 64 % in first
half.

- The number of passengers in first half were 4.9
mill (+12.6 %) and in the quarter were 2.8 mill
(+18.8%).

- Unit cost was 0.51 in first half and 0.47 in the
quarter compared to 0.56 in the firs half last year
and 0.54 in the second quarter last year. Unit cost
excluding fuel was 0.41 in first half and 0.38 in the
quarter compared to 0.39 in first half last year and
0.35 in the second quarter last year.

Les rapporten her: http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=242099
 
Last edited:
+180 MNOK i Q2 må definitivt sies å være bra.

Ellers er det tydelig at det er i Norge overskuddet stammer fra

The Swedish operation will continue to focus on the restructuring and optimizing efforts. The Polish market is experiencing uncertain macro conditions and weaker demand. The Danish operation has a total fleet of 5 aircraft at the beginning of Q3. The routes have so far been well received in the market, and experiencing some pressure on yield.

Rapporten i helhet er her
http://www.newsweb.no/newsweb/attachment.do?name=220974_Q2 09 Report.pdf&attId=68488
http://www.newsweb.no/newsweb/attachment.do?name=220974_Q2 09 Presentation.pdf&attId=68487
 
og jeg som trodde at Norwegian kun tjente penger på 3 ruter (ifølge SAS). Kanskje SAS skulle begynne å konsentrere seg om seg selv og sitt eget produkt istedenfor å late som om de er Michael Oleary (de har ingen sjangs mot han uansett).

Gratulerer Norwegian - fantastisk bra.
 
Svært gledelige tall for Norwegian, dette kan bli et godt år for selskapet. Det er spesielt imponerende at selskapet går med overskudd totalt sett, da de har begynt i Danmark også. Utenlandssatsningene har jo enn så lenge ikke gitt penger i kassen.

Jeg unner virkelig SAS en solid forbedring. Det selskapet trenger litt for for å komme videre.
 
Jeg unner virkelig SAS en solid forbedring. Det selskapet trenger litt for for å komme videre.

Men for å vite om det blir en forbedring må vi vente fire uker til for - Q2 SAS slippes 12. august (de tar ferie til da - kutter sterkt ned på flyprogrammet i ferien og stenger HQ).
 
Dette var hyggelige nyheter. Spesielt nå i disse finanskrise tider. :D:nor
 
Jeg, hyggelige tall dette, tror vi går en spennende tid i møte innen luftfarten her til lands.
 
Ikke overraskende. DY har tatt de sjanser som tilbød seg, de har trimmet ned kostnader og de har klart a fa det til som trenges til a lykke.

Dagens fasit:

Røde neser - sorte tall
Blåe haler - røde tall

Hva disse tallene er verdt får vi se den 12.Augusti da SAS legger frem sitt rapport for 2. Kvartal.
 
Veldig bra av DY dette.
Pen økning i Ancilliary revenue pr pax også.
Noen som har noen formening om hvorfor unit cost ex fuel er opp i forhold til 08 ?
 
*host* Kan vi diskutere SAS sine sommerruter til Ålesund et annet sted enn i tråden om Norwegian sitt regnskap for andre kvartal?
 
Gratulerer til Norwegian!

Må jo si at jeg ikke ble kjempe overrasket over resultatet. Får håpe det fortsetter, og det gjør det nok ;)
 
Meget hyggelige tall for Norwegian - LN-KGL og BU662 må vel være i ekstase nå? Med et godt Q2, og et sannsynligvis enda bedre Q3, lover det bra for årsresultatet, videre utvidelse av flytilbudet og enda sterkere posisjonering mot SAS. Som Norwegian-aksjonær gleder jeg meg dessuten over 18 prosent oppgang i dag til 62 kr. Jeg kjøpte aksjene til 10-20 kr., så Norwegian har vært en god investering på børsen - men jeg har ikke kommet dit at jeg orker å fly med dem mer enn nødvendig - til det har jeg SAS. Registrerer ellers at Norwegian fortsatt har store utfordringer knyttet til polsk og svensk satsning - jeg håper Danmark går bedre og raskere.
 
Back
Top