DY og 737 (Splittet fra DY IC 2011-tråden)

Re: DY og 737 (Splittet fra DY IC 2011-tråden)

Skjønner ikke klaginga på DN. Det eneste de skriver som er på kanten er "lavprisluksis" i overskriften. Det er jo ikke noe i artikkelen som er direkte feil. At nettaviser (og papiraviser) trigger med overskrifter er jo ikke noe nytt, og jeg synes VGs og DBs sex-fikserte overskrifter hver bidige dag er på et langt lavere nivå enn de triggerne DN kommer med her. Blir uansett en bedre opplevelse å fly med dette interiøret, hvor luksuriøst blir opp til hver enkelt å bedømme.

Jeg har sett 3 forskjellige sete-typer på DY: De opprinnelige skinnsetene med god komfort, Recaroseter med passe bra komfort, og Recaroseter som på MOW, som ikke er så gode. I de nyeste setene, må man stadig sette seg inn i setet igjen, - man glir ut av setet, og i tillegg er knærne ' låst' mellom to utstrong i setet foran, enten må du ha knærne inni settet foran, eller skreve, og ha de på utsiden av disse, og jeg synes faktisk Norwegian har gjort en veldig dårlig jobb da de valgte de nyeste Recaro-setene. De har jo skrytt av disse setene, emn jeg kan ikke se noen som helst forbedring i sittekomforten. Men jeg har vært på 737-800 fra DY som har bra seter,men det er noensom ikke kan sies å være særlig behagelige å sitte i en en reise på f eks 3 timer til syd-Europa. Håper de to nye maskinene med Dreamliner interiør har andre sete-typer enn de nyeste recaro-typene. Bildet i DN ser jo ut til å være en annen type.

Er det de med lommen plassert høyt du kaller de nyeste, eller finnes det ulike versjoner av disse også?

Disse setene er ekstremt harde, omtrent som å sitte på en trebenk.

Jeg kjenner meg heller ikke helt igjen i beskrivelsen av setene som vonde å sitte i. Ja, de er harde, men skummet fungerer faktisk som det skal og de former seg fint etter baken.

Jeg er også veldig uenig med at disse setene er vonde å sitte i. Som nevnt er dette også samme setene som bl.a. Swiss bruker i sine fly. Etter min mening er disse setene langt mer behagelig enn f.eks. de nye setene SAS bruker i sine fly. Sammenligner en med de gamle setene SAS hadde, så stiller saken seg anderledes, men det er ikke så mange fly som har disse lenger.

Ja personligt er jeg af den mening at de Recaro sæder som Swiss bruger er elendige - og vil til enhver tid foretrække Norwegians nuværende sæder over dem. Omvendt giver de nye sæder i det mindste lidt benplads, hvilket de nuværende sæder ikke ligefrem kan siges at gøre - så pest eller kolera.....

Re: DY IC i 2011

1. LN-KHD fins ikke lenger
2. Fleetlist hos planespotters.net påstår at LN-NOG, LN-NOU og LN-NOV har 186 seter
3. Helt fra første post dreier denne tråden seg om 737 som ikke er levert, og de får vel alle 186 seter? :p

Norwegian selv sier at NOG/NOU og NOV har 189 seter iallefall.

Jeg kan bekrefte at NOU og NOV har 189 seter. Har reist med begge maskinene selv, setekartet viste 32 rader samt at setene i maskinene ikke er Recaro - seter...
NOU og NOV har samme seter som i NOB og den gjengen :)

Back