DY og 300 bruk.

stistens

ScanFlyer Blue
Hei

Lurer på om noen vett hvorfor DY kun bruker kun 300 på OSL- HAU for tiden. Vett at det ikke er den beste ruten deres,men endringen er dramatisk fra kun fåtall 300 bevegelser tidligere til nå kun 300 nesten.

DY har vel truet med å legge ned ruta. Kan dette være starten?

Noen ideer?

Det flyttes vel mye kapasitet over på utenlandsrutene nå når sommersesongen begynner og rulle. Flytrafikken innenlands reduseres i sommersesongen. Kanskje 300 kommer til og brukes på tynnere ruter nå i sommer.

De har kun brukt B733 på DY328/DY372 OSL-TOS-ALF-TOS-OSL også, men her om dagen var det faktisk LNNID som fløy den, første gang jeg ser B73H fra NAX på ALF :)

De har kun brukt B733 på DY328/DY372 OSL-TOS-ALF-TOS-OSL også, men her om dagen var det faktisk LNNID som fløy den, første gang jeg ser B73H fra NAX på ALF :)

300-bruk på KKN og ALF er basert på rullebanelengde og performance på contaminated runways. Vi kommer nok ikke til å få se 800 på disse lufthavnene spesielt mye, iallfall ikke om vinteren. De kan jo fly, men ikke med full last. Blir spennende å se hva DY gjør den dagen 300 utfases. 700 har de jo sagt de ikke vil anskaffe, så da blir det kanskje nedlegging av rute eller overgang til A320NEO eller 737-8MAX, uten at jeg kjenner performance på disse maskinene.

Det flyr også mye 300 på BOO og BDU uten at jeg vet helt hvorfor.

Espen

Er vel som geirs sier, sommersesongbetont. At de tar 738 ut til destinasjoner som krever mere range, uten sammenligning forøvrig tar jo SK ut 73? og setter inn Q400 fra WF på ruten TRD-BOO-TOS. Eller, de brukte å gjøre det. Er faktisk usikker på om det praktiseres nå som DY har forlatt samme rute i april.

Hvor mange 733 har DY igjen?

Eric

Er vel som geirs sier, sommersesongbetont. At de tar 738 ut til destinasjoner som krever mere range, uten sammenligning forøvrig tar jo SK ut 73? og setter inn Q400 fra WF på ruten TRD-BOO-TOS. Eller, de brukte å gjøre det. Er faktisk usikker på om det praktiseres nå som DY har forlatt samme rute i april.

Hvor mange 733 har DY igjen?

Eric

Det er vel 10 stk igjen :)

DY bruker vel kun 800 på en ettermiddags rute til/fra HAU til vanlig også, en og annen kveldstur som skal stå til neste morgen også, om jeg ikke husker feil. Regner med HAU ruta ikke er den mest innbringende. Synd de ikke satser mer på utland, ser ut som FR gjør det bra med støtte ifra lokalt næringsliv.

Eric

Ennå brukes 73X, f.eks i morra flys den med både 735 og 738. Jeg skal reise med SK4787 (Tromsø-Bodø) 9. juli, og den er satt opp med DHC8, så en gang i nær framtid blir Q400 satt inn.

Våre Q400ere begynner allerede imorgen å fly TOS-BOO-TRD og TOS-TRD, vet ikke om det gjelder alle avgangene, men jeg skal fly SK4566 og SK4581 imorgen.

Back