DY nonstop til Dubai fra OSL?

raider66

ScanFlyer Rusty
Medlem
Hei!
Vet at dette har vært diskutert tidligere, men husker ikke utfallet av diskusjonen....

DY har reklamert med nonstopflyginger (jeg oppfattet iallefall ikke noe om mellomlandinger), men er dette realistisk? Mine kontakter hos konkurrenten mener dette ikke er mulig hvis de planlegger en normal kabinfaktor ombord?

Er det noen eksperter her som kan kommentere dette?

På forhånd takk!

Beste hilsen Espen

Midtsetet blir blokkert på de fremste rader fant jeg ut når jeg prøvde å booke samt reservere sete på www.norwegian.no og det borger for en meget behagelig tur til DXB:)

Last edited:
Midtsetet blir blokkert på de fremste rader og det borger for en meget behagelig tur til DXB:)

Selv med midtsete blokkert så må man være ansatt i DY for å kalle det en "meget behaglig tur", og selv ikke Ellingsen eller Kjos tror jeg bruker de ordene:rolleyes:

Dessuten har man samme buy-on-board maten som de andre

Jeg har hatt mine turer med 31" og tomt midtsete og meget behaglig er det ikke. Det er greit nok på korte turer.

Ingen tvinger deg a booke DY Tommy.

Mens, det finnes nok som vil nytte seg av denne direkte flygning. Ikke alle vil via CPH og ikke alle legger samme vekt pa prestige som noen i denne forum gjör. Jeg har ogsa mine tviler at disse som roper mest for visse ting virkelig betale selv alltid full pris hos SAS. Det er en meget enkelt ting a reise pa ID90 mens a betale 100% er en annen ting...

Ellings og Kjos har forövrig selv flöyet en langtur med DY i slik en -800WL. De overlevde dette. Og dette tur ble 9 timer. Mens ja, betale matte de ikke for maten, dette stilte Boeing :colgate:

Er vel få som driver med ID90 lenger...

Du skal vel klare å sitte relativt langt fremme selv med en "lavpris"-billett --> tviler på at det selges nok full flex-billetter. Men billettene er dyre, og flyet må muligens også gjøre en mellomlanding, og det er vel ikke helt optimalt. Har hørt de sliter noe med overflyvning av Iran eller noe i den duren.

Hva har dette med prestisje aa gjoere? Setter fokus paa hva prisen er til DXB med DY paa de fremste radene og hva som er alternativet.

Saa, Mr. Stoetter DY til krampen tar meg: Dersom prisen paa DY fullpris mellom OSL-DXB og SAS Business (Z) var det samme, hvilket selskap hadde du valgt??

Jeg jobber ikke i noe flyselskap og har reist paa ID billett en gang i hele mitt liv, noe som ikke frister til gjentakelse (no offense, Dag :-)) men har uttallige reiser paa business betalt av meg selv eller arbeidsgiver. Hva er poenget ditt?

Det har ikke noe med prestisje å gjøre. Det er rett og slett hva man blir tilbudt ombord på så lange flygninger og hvordan man har det ombord. Kan fint sitte i economy til DXB jeg, men da skal jeg gratis servering og PTV/AVOD blant annet

Tommy, helt aerlig, jeg ville har valgt DY fordi det er bare en tur. Det sparer meg tid.

Jeg anser en flyreise ikke som opplevelse, mens som en form av reise. Dette betyr, jeg vil bare fra A til B, snarest som mulig. Jeg har planer ved destinasjon, og hver minutt i fly er en wasted minutt.

Om DY flyr direkt og sparer med 1-2 timer, sa har de mine penger.

Someone, cateringtilbudet ombord er overhodet ikke bestemt enda så det gjenstår og se hvordan det blir. Er du så fin på det at du trenger AVOD så er det jaggu ikke mye flyglede hos deg skjønner jeg:rolleyes: DXB er ikke stort lenger enn Holmarna og ingen klager over 737-800 der som forøvrig er mye bedre enn svintrange DK A330-300 og BLX B757 med 29" i pitch.

Jeg tror det er klart at vi anser det som non-stop non refuel.

Ellers kan man jo begynne a inkalkulere risiko for missed connection etc som kommer med en via C flygning. Da kan "tidsrisiko" ble enda störe om du mister CPH-DXB fordi ditt fly er forsinked ut av OSL... Og denne gang blir det ikke bare 1 time som i refuel-tilfelle.

Mens, helt aerlig talt, jeg regner med at de ikke komme a refuele sa veldig ofte. Det har vaert OSL-DXB direktflygninger för, selvsagt under andere premisser, og det finnes seg god viten om hva er mulig og hva er ikke mulig.

Er du så fin på det at du trenger AVOD så er det jaggu ikke mye flyglede hos deg skjønner jeg:rolleyes: DXB er ikke stort lenger enn Holmarna og ingen klager over 737-800 der som forøvrig er mye bedre enn svintrange DK A330-300 og BLX B757 med 29" i pitch.

Nå blir man fort litt lei av å sitte i 7 timer å titte ut av vinduet, spesielt når det er overskyet eller man ikke ser noe. Og bare så det er sagt, jeg ville klaget like mye om jeg skulle til "Holmarna", sist jeg var det var i '88 og da gikk jeg fremdeles i barnehagen og hadde derfor god benplass.

Og DK eller BLX sine fly får du meg heller ikke inn i, og jeg klager like mye over slike som jeg klager over DY, da jeg mener det burde vært straffbart å putte henholdsvis 9 og 8 seter i bredden på 330er og 767ere. For min del når jeg er på tur så begynner reisen i det jeg drar hjemmefra og da vil jeg ha det mest mulig behaglig hele veien.

Someone, cateringtilbudet ombord er overhodet ikke bestemt enda så det gjenstår og se hvordan det blir. Er du så fin på det at du trenger AVOD så er det jaggu ikke mye flyglede hos deg skjønner jeg:rolleyes: DXB er ikke stort lenger enn Holmarna og ingen klager over 737-800 der som forøvrig er mye bedre enn svintrange DK A330-300 og BLX B757 med 29" i pitch.

Flyglede?? La oss se.... 737 mot A340, 330 eller 777. Hmmm.. Hvem hadde du valgt? Hva har AVOD med flyglede aa gjoere?? Det er jo ikke hva du trenger, det er hva som er tilgjengelig fra konkurrentene paa samme ruta.. Og naar det gjelder DXB, tar det 7 timer, akkurat like lang tid som ORD-LHR med litt medvind.

Og hvorfor sammenligner du DY med charterselskaper naar du henviser til hvor flott det blir paa de fremste radene med midten blokkert? DY selger full fleks til nesten 12K og melder seg da paa i konkurransen med SAS, LH og EK business.

Og dersom jeg spoer samme spoersmaal til deg som til Richard, hva faar jeg da til svar?? DY 31" eller SAS Business??

Haaper svaret ditt blir litt aerligere enn Richards.. :rolleyes:

Og dersom jeg spoer samme spoersmaal til deg som til Richard, hva faar jeg da til svar?? DY 31" eller SAS Business??

Haaper svaret ditt blir litt aerligere enn Richards.. :rolleyes:

Når man ser på ankomst/avgangstidene til DY så ser jeg ikke helt vitsen med å ha en time ekstra i Dubai:rolleyes:

Tommy, dette er litt for frekk, helt aerlig.
Du aksepterer en andres mening, sa lenge det er identisk med din eget mening. Mens om det blir ulik, er man uaerlig. Aha!

Tenk deg bare den scenario:

Du sitter i DXB. Du har vaert der 4 uker. Du vil hjem. Pa OSL venter din fru. Velger du SAS?

(Jeg kjenner meg ikke til faktum om Tommy har en fru eller om han elsker / hater hun. Derfor gjetter jeg den logiske svaret av en harmonisk ekteskap. Tommy, please do not take this as an offense)

Du har tid, det er fin, du legger vekt pa Business, det er fin. Mens jeg har desverre ofte ikke tid, og jeg har aldri lagt vekt pa Business.

Denne ruten egner seg ikke for Scanair-forumister, det er i hvertfall klart, men det er sikkert marked for de som ikke er innom her hver eneste dag.

Etter 4 uker i DXB ville jeg ha valgt LH eller SK paa Business Class via et eller annet, nettopp fordi jeg kommer frem mye mere avslappet og i stand til aa nyte min kone, og ikke falle i soevn med legg krampe som en vil etter 7 timer i en DY ...jeg overlevde aa krysse Stillehavet i en 727-100, men du verden hvor mye bedre det er med Business Class paa en stoerre maskin...

Back