DY med utenlandske fjes på halen

Re: DY med utenlandske fjes på halen

Syns ikke det blir helt riktig jeg. Passer best med norske tryner så lenge de kaller seg Norwegian.

Blir helt tullete å hete Norwegian og fly rundt med Astrid Lindgren f.eks..
Lurer på åssen tanke de hadde med dette, når denne ideen med helter på halen kom opp..

Og siden de har gått skoa av seg her, så hadde jeg heller sett det norske flagget i en variant på halen..

Som se selv sa i Aftnpoftn: DY er ikke bare norwegian lenger, men skandinavisk. Men da burde kan kanskje vurdere et navnebytte i tillegg.

Men da burde kan kanskje vurdere et navnebytte i tillegg.

En bytter bare ikke ut den sterke merkevaren "Norwegian" har blitt sånn uten videre...

Som se selv sa i Aftnpoftn: DY er ikke bare norwegian lenger, men skandinavisk. Men da burde kan kanskje vurdere et navnebytte i tillegg.

Å gjøre det vil være en tabbe av dimensjoner og ville være å kaste en godt merkenavn rett i søpla

Hvorfor ikke ta en Indisk en? Air India Express har jo ikke klistret opp kjente fjes, men kjente motiver/landemerker. Det burde det være nok av i Norge:

Natur:
Geiranger
Nordkapp
Atlanterhavsveien
De syv søstre
Lofoten
Hardanger
Jostedalsbreen
Sørlandskysten
etc. etc.

Kjente motiver:
Stavnen på vikingskip
Samedrakt/Bunad
En tine
Melkespann
Hardangerfele
Operabygget i Bjørvika
Slottet
Stortinget
Akershus festning
Nidarosdomen
mye å ta av her bare en tenker litt

Ett par eksempler fra Air India Express:
VT-AXQ VT-AXJ VT-AXI VT-AYB VT-AXN VT-AXG

En bytter bare ikke ut den sterke merkevaren "Norwegian" har blitt sånn uten videre...

Jeg ser den, og er i utgangspunktet helt enig, men det kan jo komme en dag da man synes det blir merkelig at et skandivanisk selskap heter Norwegian. Er det gjort noen undersøkelser om hva Smørrebrød & Surströmling synes om å fly rundt i "norske" fly?

Jeg ser ikke problemet med Norwegian som navn. Hva med American eller eventuelt andre som flyr mellom land de ikke har tilhold i?

Dette har vel vært klart en stund? Uansett er halene ganske uinteressante ettersom Norwegian stort sett ikke evner å sette helter på dem.

Hvorfor ikke ta en Indisk en? Air India Express har jo ikke klistret opp kjente fjes, men kjente motiver/landemerker. Det burde det være nok av i Norge:

Natur:
Geiranger
Nordkapp
Atlanterhavsveien
De syv søstre
Lofoten
Hardanger
Jostedalsbreen
Sørlandskysten
etc. etc.

Kjente motiver:
Stavnen på vikingskip
Samedrakt/Bunad
En tine
Melkespann
Hardangerfele
Operabygget i Bjørvika
Slottet
Stortinget
Akershus festning
Nidarosdomen
mye å ta av her bare en tenker litt

*kremt* Rogaland hvor?

Jeg ser ikke problemet med Norwegian som navn. Hva med American eller eventuelt andre som flyr mellom land de ikke har tilhold i?
Enig, hva med austrian, swiss osv. Vi flyr jo med dem.

Dette har vel vært klart en stund? Uansett er halene ganske uinteressante ettersom Norwegian stort sett ikke evner å sette helter på dem.

Det er vel akkurat de de signaliserer at de nå kommer til å trappe opp?

Back