DY-maskin evakuert på OSL

Re: DY-maskin evakuert på OSL

"Artig" å høre nyhetene på Radio Norge:
Infosjefen i DY fortalte at evakueringen gikk greit, de stod ved gate hele tiden og pax gikk ut av flyet samme vei som de kom inn.
Journalisten: -"Jaja!!! Men, hvordan foregikk EVAKUERINGEN!!!????!!!"

At journalister ønsker mest mulig blod og faenskap kan umulig være bare en myte:rolleyes:

Hmm. Jeg satt ved siden av inngangen til nettopp dette flyet når de gikk ombord der, og fikk ikke med meg noe som helst. De stod på gate 16, og jeg satt ved gate 11 og ventet på 19:45 til KRS. De begynte boardingen lenge før vi begynte vår, så det skulle vel kanskje vært en mulighet for å se noe. DY flyet skulle jo gå 20 minutter før mitt fly. Jaja. Godt det gikk bra i hvert fall.

Lurer på om VG hadde skrevet det samme hvis det samme hadde skjedd på en buss: "Passasjerene løp ut av bussen i panikk."

Lurer på om VG hadde skrevet det samme hvis det samme hadde skjedd på en buss: "Passasjerene løp ut av bussen i panikk."
Nei, de hadde ikke det - har opplevd bussbrann uten at lokalpressen skrev mer enn to linjer om det.

Back to topic ;)

Heisann!

Flyet sitter paa gaten og jeg regner med at motorene ikke gikk... saa vi kan fastslaa at det ikke kom oljedamp fra motorene. Jeg regner med at de hadde APUen som drev pack'ene og det kan hende et segl i olje systemet paa APUen lakk. Dette vil slippe litt olje inn i load compressoren paa APUen som ikke lukter godt, men det er ingen overhengende fare. Var dette en -300 eller -800?

Ganske udramatisk, men sikkert ikke en hyggelig opplevelse for noen som foeler seg utrygge allerede... ;)

Dag

Last edited:

Tusen takk for slike updates. Gleder meg enda litt mer til å fly neste gang, i stedet for å grue meg :colgate:

Ja Polaris! :) du kan jo trøste deg med at det kanskje er LN-KKJ som ruller inn! :D

Hei TCAS!

Oljedamp kan være dramatisk.

Denne debatten har vi hatt foer og jeg staar fortsatt fast ved mitt tidligere innlegg om dette... ;)

Dag

EDIT: Ha! Der fikk jeg 1000 innlegg og ble ScanFlyer GOLD...!!!

Hei TCAS!

Denne debatten har vi hatt foer og jeg staar fortsatt fast ved mitt tidligere innlegg om dette... ;)

Dag

Har ikke fått med meg den debatten, men å si at oljedamp er ufarlig....det er en farlig påstand :) Har du link til den debatten?

Nå brukes vel ikke APU i luften, så ingen fare for det.

Correct me if im wrong :)
APU kan brukes i luften, tilfeller dette gjelder er f.eks. Engine failure eller generator failure. Den siste er vel en Mel som går noen dager uten at jeg husker hvor mange, så da kan man ende med å bruke APU hele arbeidsdagen faktisk.

Back