• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY lanserer LGW til FLL, LAX og JFK

Man kan bare hape at de klarer a ha en interline avtale pa plass för de starter LGW longhaul basert pa ett fly. Den planlagte schedule gir en aircraft utilization av nesten 18 timer i lufta. Hver AOG vil skape enorme problemer for Norwegian.

Jeg for min del ogsa tar notis av faktum at Norwegian nok en gang ekspanderer utenfor sine hjemmemarked, noko som kan anses som ett tydelig signal at den skandinaviske marked er metted.

Jeg for min del ogsa tar notis av faktum at Norwegian nok en gang ekspanderer utenfor sine hjemmemarked, noko som kan anses som ett tydelig signal at den skandinaviske marked er metted.

Det, samt at satsningen kommer i USA og ikke Asia som Kjos tidligere gikk så høyt ut med. Mistenker de er skeptiske til å gå i direkte kamp mot Sandkasseselskapene

Det, samt at satsningen kommer i USA og ikke Asia som Kjos tidligere gikk så høyt ut med. Mistenker de er skeptiske til å gå i direkte kamp mot Sandkasseselskapene

Se pa prisnivea av DY's langruter til BKK og JFK for de neste 3-4 uker utifra OSL. Du ser at de har en glass-klart problem. Og hvor mye flyr de fra Skandinavia til Östen? Bare BKK som har ma höy sikkerhet ikke vaert en gullgruve i sommer heller gitt pa hvor billige walk-up priser med same-day departure ble faktisk...

Glöm inte att Kjos troligen har stora problem med trafikrättigheter när det gäller flygningar mellan UK & Asien. Det krävs bilaterala avtal på många linjer och som icke brittiskt flygbolag är det nästan omöjligt att få trafikrättigheter.
Till USA är det Open Skies avtal med EU och bara att köra.

Se pa prisnivea av DY's langruter til BKK og JFK for de neste 3-4 uker utifra OSL. Du ser at de har en glass-klart problem. Og hvor mye flyr de fra Skandinavia til Östen? Bare BKK som har ma höy sikkerhet ikke vaert en gullgruve i sommer heller gitt pa hvor billige walk-up priser med same-day departure ble faktisk...

Og ofte med en prisforskel på Economy Flex og Premium Flex på kun 500 kr. o/w. Dette sender da et klart signal om at efterspørgslen på Premium ikke kan være enorm.

Glöm inte att Kjos troligen har stora problem med trafikrättigheter när det gäller flygningar mellan UK & Asien. Det krävs bilaterala avtal på många linjer och som icke brittiskt flygbolag är det nästan omöjligt att få trafikrättigheter.
Till USA är det Open Skies avtal med EU och bara att köra.

Regner med dette er noe av det de hadde i tankene når de annonserte omorganiseringen med utenlandske datterselskaper.

"In addition to Norwegian’s new long haul routes, it will be launching a number of new short haul routes from Gatwick in 2014, building on the 25 destinations it serves today. New services will include Budapest, Santorini, Sicily, Cyprus and Corfu. From summer 2014, Norwegian will also increase frequencies on nine of its current routes."

Link

DY starter tydeligvis flere leisure-destinasjoner for S14, det satses friskt!

Dette var ikke akkurat noe sjokk. Heller som forventet. Med oppstart, dersom jeg forstod det rett, 02 juli. De har 3 maskiner når året er omme og skal få 4 neste år. Er oppstart da etter at de har mottat maskin nr 6? Håper de har lært av problemen med LNB og ikke har oppstart umiddelbart etter at ny maskin ankommer.

Når kommer rutene til Søramerika?

Og ofte med en prisforskel på Economy Flex og Premium Flex på kun 500 kr. o/w. Dette sender da et klart signal om at efterspørgslen på Premium ikke kan være enorm.

Ble raskt nedsablet av The Ticketor over booking tall i en tråd, men regner med at i 2. kvartal 2014 gis det beskjed om at flyvinger mot øst legges ned. Men at vesterled tar seg opp, som sagt 5 pax i premium er ikke 94 % belegg. Men hva vet jeg.

I går hadde vi ca 160 pax, i morgen ca 250 pax. Er vi da alltid ca halvfulle eller alltid fulle? Å tro at man kan si noe av verdi etter 1 tur/returreise, nei, det gir jeg ikke mye for.

Ble raskt nedsablet av The Ticketor over booking tall i en tråd, men regner med at i 2. kvartal 2014 gis det beskjed om at flyvinger mot øst legges ned. Men at vesterled tar seg opp, som sagt 5 pax i premium er ikke 94 % belegg. Men hva vet jeg.

Du baserer dette på én flyvning?

Man kan bare hape at de klarer a ha en interline avtale pa plass för de starter LGW longhaul basert pa ett fly. Den planlagte schedule gir en aircraft utilization av nesten 18 timer i lufta. Hver AOG vil skape enorme problemer for Norwegian.

Fornuftig. 'Connect the dots' før man gir seg ut på nye markeder. Det er sikkert flere markeder som kan lønne seg fra Scandi, men fyll først på med ruter fra 'kjente' markeder i Europa.

Interlineavtale (regner med at du mener for IRR) er unødvendig så lenge man bruker kredittkortet fornuftig.

Back