• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY hos KLM technical?

Beechdriver

ScanFlyer Silver
Hei,

Jeg lurte på om det er noen her inne som vet noe om avtale mellom DY og KLM når det gjelder teknisk service. Om jeg ikke tar feil så jeg i morges en DY-maskin hos KLM-teknisk på ¢stsiden av AMS. Kommer man dit er det ikke "line-maintenace" det er snakk om.
 
Avtale vet jeg ikke noe om, men jeg vet ett fly hadde tekniske prob. og at det ble sendt ned et fly fra OSL i dag tidlig for å plukke opp pax og crew.
 
Det kan være forskjellig, men som regel har selskaper avtale med hverandre om fremmed handling. SAS har blant annet handling på Novair, Thai, Lufthansa osv... på OSL.

Det hender også at Norwegian flyr ned egne teknikker til stedet hvor flyet har problemer.
 
Det er LN-DYD som står der nede.
Den ble truffet av lynet under approach CPH-AMS i går kveld, og venter på deler fra Boeing.
Var visstnok en antenne eller noe som tok kvelden.
 
LN-ALX, er det teknisk du snakker om? I såfall mistet jo SAS kontrakten med THAI i februar - mars var det vel. Hvertfall det gutta på line sa når vi var der.
 
Back
Top