Jeg fikk fire billetter til 199 stykket i februar - og det er "sinnsykt billig". Jeg reagerer litt på en forretningspolicy som sier at det er greit å selge med et så stort tap - skatt utgjør meg bekjent like under 199 på OSL-CPH.... Det er vel fortsatt mulig å finne relativt rimelig billetter OSL-CPH....
Nå husker jeg ikke helt nøyektig hva de er på men jeg mener å huske avgifter en vei OSL-CPH ligger på rundt 150kr (CPH-OSL er ca 20kr dyrere enn OSL-CPH). Uansett så hadde Norwegian og Sterling ganske heftig priskonkuranse for å vinne marketsandeler på denne ruten etter at code-share avtalen ble avsluttet i høst. Fikk selv tak i drøssevis med billetter på denne ruten til 199kr stykket. Billigste billett med DY på samme strekning nå er 349kr og på samtlige selskaper (SK, NB og DY) har jeg inntrykk av at billettprisene er økt med ca 200 i snitt hver vei siden jul.
Det at DY solgte billetter så billig kan man se på som markedsføring, og som en kamp mellom NB og DY og bli nr 2 bak SAS på OSL-CPH ruten, en kamp jeg mistenker DY vant
Last edited: